ZİKRET, ŞÜKRET  ALLAH'A SIĞIN...

      Saygıdeğer Yaradana inanan, güvenen dostlar: Selamünaleyküm.
Mübarek ayların su gibi hızlıca akışına şahit olmaktayız. Mübarek geceleri de içinde barındıran üç ayların her anı bizim için çok değerlidir. Kötü alışkanlığı olanların bir an önce kurtulmasını dilerim. Her aldığımız nefesin sayılı olduğu gibi zamanında  nerelerde harcayacağınızdan suale çekileceksiniz.
     Kendimizi her akşam BUGÜN ALLAH İÇİN NE YAPTIN  sorusunu sorarak nefsimizi muhasebeye çekmeliyiz.  Allah'ın huzurundan kovulan iblis şeytan bir ömür boyu insanlara musallat  olmakta,Yaradana  inanan kulları da nefsiyle bir olup yolundan caydırmaktadır. Müslüman daima uyanık olmalı  gaflet içinde yaşamamalıdır. Nefsine, iradesine hakim olanlar karlıdır.
      Kalbimizi nurlandırmak için, amel defterimizi zenginleştirmek  için, uhrevi
aleme hazırlıklı gidebilmek için, şuhu içinde yönümüzü kıbleye döndürerek    ibadetlerimizi yapmalıyız, oruç tutmalıyız,  durum müsait olduğunda da kurbanımızı kesmeliyiz, fitre, zekatımızı vermeliyiz, hacca da gittiğimiz zaman Peygamber efendimizi ziyaret ederek dualar yapmalıyız.
       Her insanın mutlaka sevdiği, gönül verdiği, güvendiği insanlar vardır. Bazen dost bildiklerin ihanet ediyor, veya kalbinizi, onurunuzu incitebiliyor.
Sevmek, sevilmek en güzel duygulardan biridir ama, bedeli de ağır oluyor.
Aşık olduğunuz zaman tüm bedeniniz sevdiğiniz  üzerinde odaklanıyor, adeta ezberlercesine artı, eksilerini rahatça hissedebiliyorsunuz, üzülüyorsunuz da.
      Bizleri yoktan var eden Yüce Allah'ı isimleriyle birlikte zikredip andık mı? , Ellerimi semaya açıp yalvardık mı? sevgimizi, aşkımızı ona hiç yönelttik mi?
Toprakta, meyveler de, sebzelerde dolaşan kurtların, böceklerin, havada ki , uçuşan canlıların, karada, dağlar da dolaşan hayvanların şükrettiği kadar da
acaba bizler Yaradanımızın nimetlerine şükürler olsun Allah'ım diyebildik mi? 
       Şayet yukarıda ki satırlarım da şunu yapamadım, bunu yapamadım diye
pişmanlık duyduklarınız elbette olmuştur. Dünya da yaşadığımız süre içinde daima imtihandayız. Bizi ibadetlerden engelleyen düşmanımızı yenmeliyiz.
O düşman uzakta değil iki kaş arasın da gizlenmekte olan nefsimizdir.
        Hükümdarlığı ele almak için abdestli dolaşarak zikir, şükür meclislerine
katılmalıyız. Allah'ın evinde beş vakit namazımızı kılarak dualarla yalvarmalıyız.
Hiç bir kimse benim günahım yoktur diyemez. Çünkü günahımızı, sevabı da Allah biliyor.İçtenlikle tövbe edip huzuru mahşere  kendimizi hazırlamalıyız.
Allah cümlemizi sevdiği kullarından eylesin. Ona sığınalım rızasını kazanalım.
        Bizlerle bir ömür boyu savaşan himayesi altına almaya çalışan nefsi emareyi yumuşatabilmek  için zikir ve şükrün çok faydalı olacağını düşünerek bu konuyla ilgili de şiirlerimi de paylaşma gereği duyuyorum. Allah aşkına yönelmenin bizlere Cennet yolunu açacağından emin olunuz. Sizleri sözlerin özüyle baş başa bırakırken hoşça ve dostça sağlıklı kalınız diyorum.

    *  ZİKRET  *

Kalbinden geçeni bilene sığın,
Beyninden olmalı Rabbıma bağın,
Belki çözülecek örümcek ağın,
Nefsinin düşmanı zikir ve şükür.

Abdestini alda kıbleye yönel,
Tespih avuçlasın parmaklarla,el,
Zalimliği bırak merhamete gel,
Nefsinin düşmanı zikir ve şükür.

Kuran okudukça arzusu susar,
Namazı kıldıkça sesini kısar,
Orucu tuttukça kendini asar.
Nefsinin düşmanı zikir ve şükür.

Zekatı verdikçe şişe  gerilir,
Hacıya gidince yere serilir,
Gaflette yaşarsan çabuk dirilir,
Nefsinin düşmanı zikir ve şükür.

Gece teveccühe kalk da bir dene,
Sevabın çıkacak elbette öne,
Zekiyi aldatan olursa yine,
Nefsinin düşmanı zikir ve şükür.

****   ALLAH'A  ****

Eşhedü enlâ ilâhe illallah,
Peygamberim Muhammed Resülallah,
Cennete gideriz bizler İnşallah,,
Haydi yönelelim Allah aşkına.

Varlığa,birliğe inanmalıyız,
Ona emanetiz, güvenmeliyiz,
Şeytana,nefse de direnmeliyiz,
Haydi yönelelim Allah aşkına.

Canlıyı, cansızı Rabbım yarattı,
Dünya,ahireti yaptı donattı,
Cennet,cehennemi serbest bıraktı,
Haydi yönelelim Allah aşkına.

Aile ferdini elbet severiz,
Hayır yapanları bilir, överiz,
Çaresiz kaldıkça yardım dileriz,
Haydi yönelelim Allah aşkına.

İmtihana geldik başarmalıyız,
Faydalı olup da yeşer meliyiz,
Gıdayı topraktan devşirmeliyiz,
Zeki yönelelim Allah  aşkına.

Ispartalı  Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( Zikret Şükret Allaha Sığın... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 16.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.