Savaş'a  Hayırrrrr...

                 Kampanyamıza Katılır  mı sınız ?

    Suriye,  Uluslararası  hava  sahasında  bilerek ,Türk hava keşif   (silahsız) jetini  haksız  olarak  düşürmüştür.Bunda  da büyük bir yanlışlık  yapmıştır.Türkiye'den  hem özür  dilemeli,hem de  tazminat ödemelidir.Bütün adımlarda  bu yönde  olmalıdır.

  Suriye  Esat yönetimi babasının hama katliamını   aratmayacak zulümleri yapmaya  devam etmektedir .Süriye  yönetimi bir  bataklığın  içindedir.Kendi  halkıyla karşı karşıya  gelmiş  kendi  halkını çekinmeden katleden bir  yönetim  anlayışı ile yönetilmektedir.Kısacası  Esat yönetiminin  ömrü kısalmıştır.Her  an halk tarafından devrilmeyi korkuyla  beklemektedir.

   En  son  Türkiye'ye yapılan   saldırının bence  amaçlarından birincisi;  dış  savaşla  kendinden kopan  halkın  gündemini değiştirip halkın  kendine yönelmesini  sağlamaktır.İkincisi ve en önemlisi  kendini  batan gemi görmekte,bu  batışa   Türkiye’nin önemli katkısının  olduğunu  düşündüğünden  Turkiyeyi'de   bu bataklığa sürüklemek  istemektedir.İntikamını , kendisi gitse de  Türkiye'yi savaş'a  sokmakla  almış  sayacaktır.

    Turkiye ,Sayın Başbakan'ın  iyi  yönetmesiyle istikrara  kavuşmuş ,IMF'den borç  alırken  borç  verir  hale  gelmiştir.Bu güçleniş derin (İç -dış) güçleri rahatsız  etmiştir.Savaş yanlısı eylem  ve söylemler  sıkça  dile getirilir  olmuştur.Bu süreçte tahrik edici söylemlerden  uzak durmamız  gerekmekte  olup,bu söylemlerin iyiliğimizi  istemeyenlerin  oyunu   olduğunu  bilmemiz de  faydalı olacaktır.

     Türkiye  Elbette  güçlü  bir  ülkedir  bunu  Suriye'ye ödettirecek güçtedir.Sayın Başbakan'ımız gerekli ve onları hiçte memnun etmeyecek açıklamaları  yapmış,Uluslar arası alanda  olumlu desteği  almıştır.Ama yinede Savaş'a  asla  yanaşmamalıdır.  Uluslararası  kamu oluşturup,  haklılığını  ifade  edip,İslam ülkelerinden,Nato'dan  BM'den  aldığı desteği  katı katına artırabilir.Gerekli destekleri  alıp,saldırının  kendisine  değil Nato'ya yapıldığını     tüm  dünya  kamu  oyuna açıklayıp ,Esat yönetiminin hızla   devrilmesine katkıda bulunabilir.Suriye

             Yönetimini  büyük  kıskaca  almaya devam edebilir.Suriye halkı  bu işin  içinde  değildir.Çünkü Esat'la kendisi   de  çatışmaktadır.Suriyeli  Muhalif gruplar  desteklenip hem  Suriye halkının  hem de tüm  insanlığın Esat’an  kurtulmasına vesile olabilir.

       Peki Tersini düşünelim. Savaş  olursa  Türkiye'de   daha  yeni çöküşe  geçmiş  derin  yapılar  tekrar canlanmaz  mı? Çöken yer  altı mafyası  ve  çeteler  tekrar  güçlenmez  mi?Derinlerle  iş birliği içinde  olan terör  örgütleri  tekrar  güç  bulmaz  mı?İsrail  ve yandaşı  bu  süreci boş  geçirecekler  mi?   Güçlü  Ülkemizi büyük  bir  felakete  sürüklemezler  mi?Ülkemize büyük sevgi besleyen  Suriye  halkı olumsuz  etkilenmez  mi?Osmanlı  imparatorluğu   Savaş gemilerine  saldırılması  sonucu   içine  çekilen  savaşla bitirilmedi  mi?

    Bilmiyorum  her  nedense  içimde  bir  ses  kesinlikle  Savaş'a hayır   diyor.Çünkü  Ülkemize  ve  halkımıza  kazandıracağı  hiçbir olumlu bir  yanını  görmüyorum.Sizlerinde  böyle  görmenizi  canı gönülden  diliyor  ve  arzuluyorum.Tüm  halkımızı  sağ  duyulu olmaya davet  ediyorum.Bu  yazıma destek olmanızı ,e-mail,faceebook, twitter gibi sosyal paylaşım  sitelerinde  paylaşıp  Savaş'a  hayır   yönünde  kamu oyu  oluşturulmanız yönünde  kanpanyamıza katılmanızı  bekliyorum.

   Saygılar  sunarım .Tekrar  görüşmek  dileğiyle.

              Tevfik  KARDAŞ

   Eğitimci-Yazar

 

 
 
( Savaş'a Hayırrrrr... Kampanyamıza Katılır Mı Sınız ? başlıklı yazı Tevfik KARDAŞ tarafından 29.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.