Ben  demiştim ,  Ahmet  Gündoğdu  bizi   satar.

   Ben   ve  benim  gibi düşünen  Eğitim Bir Sen'li arkadaşlar  Memur  sen  genel  başkanı  Ahmet  Gündoğdu’nun  ani  grev    kararına uymamıştır. Bundan  sonra aldığı hiçbir kararınada uymayacaktır.

    Ben de   istiyorum ,  hükümet  memura  en  üst seviyede zam  yapsın.Bu nu  istemek  gayet  doğal  ve  yasal   bir  hak. Ben de öğretmen  ve  memurlarında  ek  ödeme , iyi  maaş ,sosyal  haklarının  iyileştirilmesi  gibi  haklarının  verilmesi taraftarıyım.Sonuna  kadarda  kendilerini destekliyor bütün  gücümle  yanlarında  olduğumu  bilmelerini  istiyorum. Benim  karşı  olduğum  sendikaların  bu  konuda  samimi  olmadıkları. Hükümetten  zam , iyi  maaş  istemek  sosyal  haklar verdirmeğe çalışmak  kadar  masum  yerinde  bir  istek yoktur.Bu  doğal bir  hak  ama  hükümet  ve başbakana  insafsızca  saldırmak  bir  siyasi  parti gibi  tüm  üyelerini  düşman  ettirmek  doğru  değil.

   Kendisini  iyi  tanırım. Ankara’da   Millet vekili aday  adaylığı  zamanında  bir  kaç görüşmem  olmuştu. Kendisiyle  görüşme  yapıncaya  kadar  çok  önemsediğim biriydi. Ama görüşme  beni hayal  kırıklığına  uğratmıştı. Benden  önce bir Memur-Sen (Diyanet-Sen  ) üyesi olan   imam  ile  diyalogu   çok  tuhafıma  gitmişti. Çok  sert  ve  onu  önemsemeden  kovarcasına  konuşuyordu. Ahmet  Gündoğdu  Bey  iyice  gerilmiş olduğu  için diyalogumuz  kısa  sürmüş, bizden  önce  başlayan  diyaloga  anlam  verememiş, kimin  haklı  olduğuna karar  verememiştim. Tabi sendikamızın   genel başkanıdır ,  bizim  ödediğimiz  aidatlarla  orda  oturuyor  kendi  üyesine böyle  yapmaz.Mutlaka  hoca  yanlış  yapmıştır.Diye  kendimi  telkin  ederek  Ankara’da  ikamet   eden  yetkili  bir  arkadaşımla  Ahmet  Gündoğdu  bey’le tekrar  bir   görüşmemiz  oldu.Tavır  umursamaz.Sıkılıyormuş  gibi  bir   hava .Yani  anlayacağınız  gibi Sendika  patronu  gibi  davranmıştı.Biz  onun  emrinde ,o  bizim  amirimiz. Bizim  istediğimiz  çok şey  değildi, bizim  gibi  üyelerine sahiplenmesiydi.Yani  anladım  ki  imam  efendi  değil  haksız  olan.Haksız  olan bizden  aldığı  güçle  bize  patronluk  taslayan  Gündoğdu’nun  olduğunu.  Bu   anımı  sizinle  paylaşmak  istedim  ki   ön  yargınız  kırılsın  diye.

     Daha  önceki  Türkiye’de  Sendikacılık  yazımı  okuyanlar  bilir . Türkiye’deki  sendikacılık  nasıl  siyasi  zeminler  üzerine  kurulduğunu, asıl  amaçlarının üyelerinin  hak  ve  hukuklarını  savunması  olmasına  rağmen  kendi  rant ve saltanatlarının sürdürme  peşinde  olduklarını  yazmıştım.

    Bu  son  eylemlerinde  sendikalarının  şov  peşinde  olduklarını  ,asıl  amaçlarının  hakkımızı  alma  peşinde  olduklarını  sanmıyorum. Kesk  ve Kamu-sen  kendine  yakın  iktidarlar  döneminde  memurların   hakları  bir  bir elinden  alınırken sesleri  çıkmamıştır.Devalüasyon  olurken ,memur  maaşını  almaz  durumdayken  gıkları  bile  çıkmamıştır.Ancak  ne yazık  ki kendilerine  yakın görmedikleri  bir  iktidara  bir  siyasi parti  gibi  yanlış  doğru  demeden saldırmakta ,güya memur  hakkını  almak  için  eylemler ,grevler   yapmakta  sakınmamaktadır .Elbette  üyelerinin  hakkını  savunun  ama  kendine  yakın  iktidara  sus  pus olup,kendine   yakın  olmayana eyvallah  etmemek yanlış   değil  mi?

    Gelelim  hala  üyesi  olduğum  tabanıyla da  gurur  duyduğum  Memur-Sen ‘e ,Eğitim  bir  sen’e.Daha  yeni  kurulmuştu.Kimse  üyesi  olmaya  cesaret  edemiyordu.Çünkü  batı  çalışma  grubu  vardı.Üye  olanlar  irticacı  olarak  lanse  edilmekten  çekiniyordu.Şimdi  başı  çekenler sendikanın  balından  beslenenler,  şimdiki   hükümet  başa   gelmesiyle   cesaret  alıp,  bir  bir  üye  olmaya başladılar.Olanlar  olmayanlara  hükümet  arkamızda  ,Sayın  başbakan  yanımızda   diyerek  üye  sayısını  günden  güne  artırarak  yetkili  sendika  olmayı  başardılar.Bu  yetki Ahmet  Gündoğdu’nun  başarısı  değil  hükümette  yakın duruşuyla,,işlerini   hükümet  aracılığıyla  hal  etmesiyle olmuştur.Şimdi  yediğin  çanağa  tükürmek  doğru mu?

     Ey  Gündoğdu! Çıkıp meydanlarda  üyelerine  Ankara’da eylem  yapacağım,  dedin. Bakan  Bey’e eyleminde  konuşma  yaptırdın. Ani  kararla    masaya  hakem  kuruluna  düşmüşken  grev  kararı  aldırdın. Üyelerini tam  umutlandırmışken  , ha  bu  defa  başaracak  derken hakem  heyetiyle  masada  oturmayıp, hakem  heyeti  üzerinde  baskı  oluşturabilecekken , masaya  oturup  görevlendirdiğin kurul  üyelerine  imza  attırıp,  sonra  basına  kurul  üyelerimiz  şerh  koymuştur,  demek ne  kadar  doğru. Bir  öyle,bir  böyle.Ben bir  şey biliyorsam bu  tabanda  bunu  yemez.Seninde o  Genel  Başkanlık  koltuğunda   bırakmaz..

      Tüm  sendikalı  kardeşlerimi  uyanık  , doğru  yanlışı  görmeleri  için bu yazıyı  yazmayı  bir borç  bildim.Bütün dünyada  kriz  varken,komşu ülkelerde kan  gövdeyi  götürürken, şahsım olarak  Ülkemizin  son 10 yılda zor bulduğu  istikrar  bozulacaksa ,değil zam  almak hiç   maaş  almamayı  tercih  ederim.Gelin  sendika  patronları  için  yorgan  yakmayalım.

    Saygılar  sunarım.

 

                                                                                                            Tevfik      KARDAŞ

                                                                                                              Eğitimci-Yazar

( Ben Demiştim , Ahmet Gündoğdu Bizi Satar. başlıklı yazı Tevfik KARDAŞ tarafından 31.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.