“Dilin kemiği yoktur." denir, bilirsiniz… İnsanın dili, insanı ipe de götürebilir ipten de alabilir. Ne kadar enteresan bir uzuvdur. ,

Bazen bir insanın hayatını söndürüverir dilden çıkan birkaç kelime… İftiradır… Yalan, yanlıştır… Ama dili iyi kullanan biri, onun yalan yanlışlığını örtebilir… Şayet dilini uzattığı kişi imansız değilse… Hani derler ya “Dinsizin hakkından imansız gelir." diye, o hesap… Bazen bu dil; insanın çıkarları için döner… “Ya dayı bizim yiğen var bir tane…", “Eee…?", “Hani diyorum da sen bir ön ayak olsan da iyi bir yere soksak şu çocuğu… Senin dilin böyle işlere iyi döner…" Evet, böyle işlere iyi döner dil… Kemiği yoktur ya zaten en başta da dediğim gibi…

Ama buna rağmen dilini kemikliymiş gibi hareket ettirenler de vardır… Şimdi Sezar'ın hakkı Sezar'a yani… Dilini öyle kullanan insanlar görürsünüz ki hiç susmasın istersiniz… Hep onu dinlemek istersiniz… Fakat genelde dilini böyle döndürebilenleri bulabilmek imkânsız seviyesinde zor… En azından bu devirde… Birçok kişide de dili dönmezse rezil olma korkusu var… :) Kimse mükemmel değil ki bu korku niye? 

Bazı zamanlarda insanın dili kurur… Gerçek anlamda bir dil kurumasından bahsetmiyorum… İnsanın kendi dili yozlaştıkça dili kurur, çöle benzer… Kuru, sıcak ve uçsuz bucaksız bir kum yığını… O zaman dil dönemez hâle gelir, hareket etmeyi unutur… Yada nasıl doğru hareket edeceğini… Kim bilebilir…
 
( Kemiksiz Dil başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 27.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.