Yine, bir yerlerde gördüğüm bir söz üzerine başlıyorum yazıma… Önce sözü belirteyim; “Hayatta telafisi olmayan dört durum varmış: 1- TAŞ… Atıldıktan sonra.! 2- SÖZ… Söylendikten sonra.! 3- FIRSAT… Kaçtıktan sonra.! 4- ZAMAN… Geçtikten sonra." Büyüklü küçüklü yazmamın sebebi, sözün orijinal yazılımına sadık kalmamdandır… Yine bir genelleme ve yine ben… Bu olaya bir de başka açıdan bakalım isterseniz…

Sıra sıra inceleyelim… Taş, atıldıktan sonra telafisi olmaz deniliyor… Belli bir kıstas yok… Ama şöyle düşünelim; bir taşı attıktan sonra taş; eğer hedefe tam isabet edip dönülmez bir yara sağlıyorsa evet, taşı attıktan sonra telafisi mümkün olmayabilir… Bakın olasılık veriyorum… Yani mümkün olma ihtimali de mevcut… Orası Yaratan'ın takdiri… Ama eğer atılan taş; hedefi ıskalar yahut hedefe ulaşmasına rağmen hafif bir hasara sebep olursa bunun telafisi mümkün olabilir… Bakın yine olasılık veriyorum… Çünkü olmayabilir de… İnsan, yara almamasına yada canını kaybetmemesine rağmen yaşadığı olayların önünü arkasını bilmediğinde öfke ve nefsine yenik düşüp hiç olmayacak düşmanlıklara sebep verebilir… 

Bir sonrakinde ise; söz, söylendikten sonra telafisinin olmayacağı belirtiliyor… Daha önce birçok yazımda buna değinmiştim aslında… Hiçbir insan kusursuz, dört dörtlük değildir… Dolayısıyla hata yapmak kaçınılmaz görünmektedir… Çoğu insan, sözlerinde hata yapar ki ben de çoğu zaman yapmışımdır… Ama eğer Yaratan; tövbe kapılarını kapatmaz, kalbimizi imana karşı mühürlemezse ve biz, söylediğimiz sözlerden pişmanlık duyup o sözleri terk ediyorsak, söylenilen sözlerin de telafisi olabilir… Ama yok, illa ki yanlışlarımızda ısrar ediyorsak ve Yaratan, bu ısrarlarımızdan ötürü kalbimizi mühürlemiş ve tövbe kapılarını kapatmışsa artık söylenilen her söz boş ve anlamsız gelebilecektir…
( Telafisi Mümkün Olabilir Mi Olamaz Mı - 1. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 8.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.