İlk önce yazımızın başlığındaki mecazi anlamda kullanılan kedileri tanımlayarak başlayalım… Efendim, buradaki sütü döken kedicikler; beyler ve bayanlar… Yazıya tam geçmeden önce ufak bir bilgiyi de vermem gerektiğini düşünüyorum… Yazıda bazen “beyler ve bayanlar" bazen de “bayanlar ve baylar" şeklinde ifadeler kullanacağım ki, hani sonra “Hımm bak önce bayanları yazmış da bayanları kötülüyor…" veya “Bak sen… Önce erkekleri yazmış da onları ön plana çıkarıyor…" tarzında yaklaşımlar olmasın… “Ne için böyle bir detayı en başta vermiş?" sorusunun cevabının da yazımın içeriğinde anlaşılacağını zannediyorum…

Malumunuz bayanlar ile baylar ile alakalı eşitlik ve benzeri konular yıllardır tartışılır… Bazen bu eşitlik kavramı; bayanların üstünlükleri bazen de beylerin üstünlükleri söz konusu olduğu için dengesiz bir hâl alır… Dünya o kadar garip bir hâle geldi ki eskiden yalnızca bayanların yapabildiği doğum işlemini artık -çok affedersiniz- erkekler de yapar oldu… Keza aynı şekilde yalnızca erkeklerin yapabileceği zannedilen birçok iştede bayanları görebilmeniz mümkün… Dolayısıyla, bayanlar erkekler eşittir veya biri diğerinden üstün diye tartışabilmek için uzun uzadıya konuşmak gerekebilir…

Tüm bunlara rağmen birçok erkeğin; “Aman… Kadın milleti değil mi yahu? Hepsi şöyle hepsi böyle…" gibilerinden, aynı şekilde birçok bayanın da; “Aman… Erkek milleti değil misiniz? Hepiniz aynısınız…" şeklinde çeşitli yargı ve hükümlerde bulunduklarını bilirsiniz… Burada dikkat etmenizi istediğim nokta her iki cümlede de bir genelleme söz konusu… “Bayanlar ve erkekler" şeklinde… “Şu tip beyler" yada “bu tip hanımlar" diye herhangi bir kıstas yok…

Buraya kadar sorun yok diyebilmeyi isterdim ama ne yazık ki burada ufak bir sıkıntı var… Şimdi erkekler; bayanlar için böyle bir genellemede bulunduğu zaman ister istemez annelerini de katmış oluyorlar… Aynı şekilde bayanlar da, erkekler için yaptıkları bu tarz bir genellemede babalarını da yapılan genelleme içine dâhil etmiş bulunuyorlar… 

Elbette ki; ne erkek evlat ne de kız evlat, bu genellemeye isteyerek ailesinden birisini sokmaz… Ama bu genelleme yapıldığında da, zannediyorum “İstisnalar kaideyi bozmaz." prensibiyle hareket edildiğinden söz konusu istisna olan anne ve babalar bu genellemeye tabi tutulmamış gibi görülür… 

Velhasıl kelam işin aslı böyle değildir… Yani; bayanları hor gören erkekler; annelerinin karşısında, erkekleri hor gören bayanlar ise; babalarının karşısında süt dökmüş gibi kedi olurlar… Esen kalmanız dileğimle…
 
( Süt Dökmüş Kediler başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 8.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.