Bu yazımda biraz maziden kıyaslamalar yapacağım. Geçenlerde Keloğlan'ın türküsünü dinlerken aklıma takıldı… “Yahoo," dedim “şu yabancıların süper kahramanları var, bizim halk kahramanlarımız…" Sonrasını yazımda kıyaslayarak anlatmak istiyorum…

Şu yabancıların Superman'i, Batman'i ne bileyim Örümcek Adam'ı falan var… Hepsinin ya teknolojik yada fizyolojik olarak olağanüstü güçleri ve bu güçlere benzer nitelikte güçlere sahip olan kötü düşmanları var. Her seferinde bu süper kahramanlar olağanüstü güçlerini kullanarak dünyayı kurtarıyorlar… Bu süper kahramanlara atıf olarak tepki gösteren bir sanatçımız filmin içinde de bunu aksettirdi bizlere…

Peki bizim halk kahramanlarımız…? Kim var mesela ilk akla gelenlerden…? Keloğlan… Sadece aklı var. Gözlerinden ışınlar çıkaramıyor ve son model teknolojik aletlere sahip değil… Eh bildiğimiz kadarıyla yanlışlıkla bir kimyasal reaksiyona da uğramamış… Ama akıllı… Her işi aklıyla yapıyor ve alnının akıyla çıkıyor. Bazen aklı başına bela olsa da sonradan getirdiği belada da bir ders olduğunu gösteriyor… Bir zamanların –ve benim çocukluğumun- en favori kahramanıydı Rüştü Asyalı'nın canlandırdığı Keloğlan, keleş oğlan… Peki sadece Keloğlan mı…? 

Hayır… Biraz ileri sararsak, İnek Şaban var. Her kılığa girmişti adamcağız, her rol de yakışmıştı… Ama biz onu en çok Şaban olarak tanıdık. Her filminde verdiği dersler, okulda öğretilenlerden daha kolay anlaşılırdı… Okulda molekülü, üçgeni, hakları görürdük; onun filminde hepsinin yanı sıra dostluğu, insaniyeti vb. duyguları öğrenirdik. Bunlar kitapların yazmadıklarıydı çünkü… Neyse… Başka kim var…? 

Kara Murat… Nam-ı diğer Fatih'in Fedaisi… :) Hey Cüneyt Abi hey… Battalgazi'nin maceraları… Cilalı İbo, Turist Ömer ve Öztürk Serengil'in canlandırdığı hani şu “Kelaj, melaj" gibi değişik şivesi olan tipler… Ve daha niceleri…

Zannediyorum bir Cüneyt Abi hariç hepsi Hakk'ın rahmetine kavuştu… Ama canlandırdıkları karakterleri ben unutmayacağım… Belki onların süper, olağanüstü, doğaüstü güçleri yok ama en azından bizi bize anlatabilen çok iyi kahramanlar…
 
( Süper Kahramanlar Ve Halk Kahramanları başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 8.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.