Son yıllarda insanların neredeyse korkuyla baktığı bir şey bu durum... Belki hepsi belki salt çoğunluk değil ama gene de var bu tip insanlar... 

Bazıları güvendiklerinin; güvenlerini boşa çıkarması durumunda kendilerine olan güvensizliklerini arttırıyorlar... Bu da güven duygusunu köreltiyor gittikçe... Bazıları da güvensizliği sezdiklerinde belli etmemeye ama artık başkasına da güvenmemeye karar veriyorlar... Belki de haklılar bu devirde güvenilebilecek kişi sayısı yok denecek kadar az denilebilir...

Peki nasıl olacak da birine güveneceğiz…? Hani derler ya “Bu devirde babana bile güvenmeyeceksin." diye… Sanırım biz, şu sıralar o devirdeyiz… Birisine güvenip 5 dakika, 5 hafta yada kısa vadeli bir zaman içinde ihanet ettiğini öğrenince yıkılıyoruz… Sanki yanan bir mumuz da ateşimizi söndürüveriyorlar… Üstüne bir de fitili sökmüyorlar mı… İşte o zaman tamamen bitiyoruz sanki… 

Sonra “Güvendiğim dağlara kar yağdı" diyebiliyoruz azıcık gücümüz kalmışsa konuşmaya… Çünkü güven çok hassas bir duygudur… Bunu 3 parçaya ayırırsak; güvenmek en zor olanı, güvendirebilmek biraz daha kolay ama bir güveni paramparça etmek en kolayıdır… Benim güvenme yöntemimde kişileri tanırken ve tanıdıkça sözlerine bakarım, sözlerindeki vurgulara bakarım… Şayet sözlerini soyut ve/veya somut ancak gerçek delillerle ispatlayabiliyorsa onun güveninden şüphe etmem… Gerçi insanoğlu beşer de şaşar da lakin risk almadan da olmuyor bazı işler…
( Güvenebilmek başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 8/26/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.