1 Hain Kahin
Hiçbir insan kâhin olmasa da birçok insan ukala olabiliyor… Bu yazıda okuyacağınız konu; tam anlamıyla bir kâhinliği anlatmasa da bir kâhin edasına bürünen bireylerin ukalalıklarını içeriyor diyebiliriz.

Bazı insanlar vardır; bazı işler planlar ve bu planları uygularlar… Plan yapmak elbette ki güzel bir iş… Biz burada; plan yapıcılarının ve söz konusu planı hayata geçiren ama bu esnada planın uygulanması sonucunda çıkabilecek 2. alternatifi unutmalarına veya 2. bir alternatife gerek duymamalarına değiniceğiz… Belki cümlenin biraz uzun oluşu yada duygularımı kelimelerle tam ifade edemeyişim bir anlam kargaşası yaratmış olabilir. Bir örnekle, anlatmak istediklerimi ifade edebileceğimi düşünüyorum…

Mesela, size birisi gelip bir konu hakkında fikir danıştı… Siz de; “Şunu şöyle, bunu böyle yap… O zaman garanti istediğin gibi olur ya… Kesinlikle olur, valla bak…" gibilerinden bir fikir beyan ettiniz… Ve varsayalım ki; siz bunu söylerken, ezkaza “Acaba?" sorusunu sormayı unutup empati yapmadınız. Yani direkt hüküm verdiniz. Başka bir seçeneğin olamayacağından da adınız kadar eminsiniz zaten. Ama size fikir danışan kişi, fikrinizi uygulamaya geçtikten çok kısa bir müddet sonra size geri döndü… Yada o kadar ciddi bir konuda fikir danışmıştı ki size, uygulama sonucu kendisi değil acı bir haberi geldi… Artık aklınıza ne gelirse… Ve ne yazıktır ki; bu tip bir olaydan sonra siz yalnızca; “Yahu ben böyle olacağını bilmiyordum ki!" yada benzeri bir ifade kullanabildiniz…

Peki, ne oldu şimdi? Bilmediğiniz şey hakkında verdiğiniz hükmün bedelini kim ödeyecek? Veya nasıl ödeyebilecek? Belki de şöyle sorulmalı; acaba bu hadiselerin sonucunun bedeli, ödenilebilecek bir şey mi? Cevap ise ne acı ki, kocaman bir sükûnet… 

Demek ki; bir şey hakkında kesin hüküm vermeden önce uygulanacak planın veya verilecek olan fikrin bir de kötü yanları hesaba katılmalı… “Ben ne bileyim böyle olacağını?" demeden önce iyice bir düşünmeli… O bilinmeyenlerin hesabı bir gün sorulur… O zaman; “Yahu ben o fikri verdim ama işler hesapladığım gibi olmadı… Eee hesapladığım gibi olmayınca ben nerden bileyim böyle olacağını…" demenin hiç kimseye faydası olmayacaktır…
 
( Hain Kahin başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 26.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.