Bazı şeyler yeri geldiğinde yapılmalı ve/veya söylenmeli… Ben; burada yeri geldiğinde söylenmesi gereken bir cümlenin, bazen yeri gelmediği zamanlarda haksız yere söylemesine değineceğim… Peki, nedir bu söz? 

Sanırım hemen hemen herkesin, “Kızın kuyruk sallamasaydı, oğlan bulaşmazdı.” şeklinde yada benzeri cümlelere bir şekilde kulak aşinalığı bulunuyordur. Bu tarz bir cümle bazen haklı yere söylenebildiği gibi bazen de ne yazık ki haksız yere söylenebiliyor. 

Bu cümlenin haklı olarak söylendiği olaylara herhangi bir sözüm yok. Evet, bazı bayanlar -çok affedersiniz- fazla kuyruk sallayıp erkekleri tahrik edebiliyorlar… Ama bu tahrikten sonrası biraz karışabiliyor… Yalnız dikkatinizi çekmek istediğim bir nokta var… İki cümle önceden de yazdığım gibi bunu yapan “bazı bayanlar” mevcut. Yani hiç kimse, her bayan için “kuyruk sallıyor” diyemez, dememelidir. “Dememelidir.” diyorum çünkü yine ne yazık ki bazen bazı haddini aşan şahıslar, zora düştüklerini anladıkları anda hemen, “O, bana kuyruk salladı… Yoksa ben, ona bakar mıyım?” gibilerinden savunmaya geçiyorlar… Bu yetmezmiş gibi olayın iç astarını bilmeyen ve kendisine kuyruk sallanıldığını iddia edenlerin akrabaları; “Senin kızın kuyruk sallamasa, bizim oğlumuz yapmaz öyle şey.” diyebilme cesaretini buluyorlar kendilerinde… Ama işin aslı öyle olmuyor… Herhangi bir bayanı gözüne kestiren kişi; zoraki yöntemlere başvurup, karşı tarafın kuyruk salladığını iddia ederek işin içinden kendini sıyırmaya çalışıyor… Ve ne yazık ki, birçok seferinde de bu sıyrılma işlemi başarıya ulaşıyor…

Hâlbuki bir kızın ile bir erkeğin gücü –normal şartlar altında- bir tutulamayabilir… Yani, aslında kuyruk salladığı iddia edilen kızın iffetine zorla sahip olunmuştur ama suçlu kızdır… Neden? Çünkü görünürde o, kuyruk sallamıştır… Artık buna; kader mi dersiniz, cefa mı dersiniz, iftira mı dersiniz bilemem…

Son bir tekrar daha yapıp konuyu bağlamayı düşünüyorum… Evet, kadınlardan bazıları kuyruk sallıyordur. Bunlar için yazıda geçen “kuyruk sallama” deyimini kullanmak normal olabilir… Ama bir de bardağın dolu kısmını yada madalyonun öbür yüzünü görebilmek lazım… Bazı kadınlar kuyruk sallıyor diye her kadına “kuyruk sallıyor” muamelesi yapılamaz…
 
( Asıl Suçluyu Bulabilmek başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 21.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.