“Laf ağızdan bir kere çıkar." denilir çoğu zaman… Birçoğunuz bu sözü çok sık duymuştur… Belki 1 bilemediniz 2 defa kullananlar bile olmuştur… Ama sizce öyle midir dersiniz? Laf ağızdan bir kere mi çıkar? 

Tabi ki hayır… Aslında tam olarak anlatamam belki neden olduğunu… Çünkü tam olarak anlatabilecek kelimeleri yan yana getirebileceğime inanmıyorum… Dolayısıyla bu naçizane yazarın her zamanki metodu olan örneklemeyle karınca kararınca bir şeyler anlatamaya çalışacağım… 

Bilirsiniz ki hatasız kul olmaz… Kimi zaman elimizle kimi zaman başka bir şekilde hata işleriz… Kimi zamansa bizi yakan; ağzımızdan çıkan birkaç sözdür… Ve ağzımızdan çıkan sözün korkunçluğunu anladığımız zaman hemen tövbe etmeye başlarız… Bir düşünsenize Yaratan'ın hesap gününde “Sen bir kere bunu dedin… Laf ağızdan bir kere çıkar." dediğini… Şüphesiz, Allah; kullarının zorda kalmasını istemediğinden içten olan tövbeleri kabul edendir, bağışlayıcıdır… 

Düşünsenize Mevlana'nın “Yahu kardeşim sen Mecusi'sin… Ağzından çıkmış bir kere… Uzak dur bizden…" dediğini… Akla hayale sığmayan bir hadise değil mi? Diyebilirdi belki de... Zira o da bir insan evladı… Ama gördüğünüz gibi dememiş… Neden? Çünkü hata yapmak insanlara mahsustur… 

Bir şey dediğimizde belki de yanlışlıkla dedik… Belki de heyecanlandık dilimiz tutuldu doğru diyeceğimizi yanlış söyledik… Sanıyorum “Laf ağızdan bir kere çıkar…" cümlesi, hükmünü yitirmeli artık… Çünkü bu ağız; torba değil ki büzesin… Bir de hemen bir ek not düşmek isterim, tabi bunu da dengeli tutmak gerekir… Yine bilirsiniz “Söz ola bitire savaşı, söz ola kestire başı…" sözünü… Esen kalmanız dileğimle…
( Ağzımdan Çıkan Laf Sayısı başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 18.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.