Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 18.09.2015
Okunma Sayısı : 807
Yorum Sayısı : 0
Aslında bu yazım bana göre, benim alanımla ilgili değil… Ben, daha çok; hayatın kurallarına yönelik şeyler anlatmaya çalışıyorum… Hayatı yaşamanın sebeplerini, sonuçlarını, güzelliklerini, risklerini falan anlatırım… Daha doğrusu anlatmaya çalışırım yazılarımda… Çok nadir olarak da olsa farklı tarzlarda hikâyeler yazmaya çalıştım…

Şimdi ise benim ilgi alanım olmayan, konuşmaktan hep sakındığım, bu konuyla ilgili hiçbir zaman kendi fikirlerimi çok açık bir şekilde gün yüzüne çıkarmadığım bir hususa parmak basmak istiyorum… Aslında bana sorarsanız ben; bu konuya asla değinmez, bu konuyla ilgili hiçbir yazıyı kaleme almazdım… Ama geçenlerde, canımdan yakın bir yeğenimden bana; “Abi şu 21 sene kime aşk gibi duygular besledin?” şeklinde bir soru gelince, sanırım bu hususa şöyle bir yüzüstü değinmem gerektiğini düşündüm… :)

Aslına bakarsanız bu hususta çok sık fikir alış-verişinde bulunmadığım ve kendimce pek tecrübeli olmadığımı düşünerek kelimeleri nasıl toparlasam diye düşünüyorum… 

“Aşk” kelimesini ben, çok göreceli bir kavram olarak görüyorum… Çünkü “aşk” kelimesi çok farklı anlamlarda kullanılabiliyor… Mesela şu hayatım boyunca nice insanlar gördüm ki, para aşkıyla yanıp tutuşmaktaydılar… Yine onca insan biliyorum ki Allah aşkıyla huzur buluyorlar… Yani bu açıdan bakınca bana sorarsanız “aşk” kelimesi çok göreceli bir kavram… Zaten Türkçe’mizin güzel ve çok gizemli oyunlarından biridir bu… Hani bir kelimenin 1001 anlama gelebilmesi… :) Neyse…

Ama bir de karşı cinsten birisine âşık olmak söz konusu… Buradaki aşkta önemli olan; sevgi sözcüklerinin fazlalığı, ilerisi için gerçekleşemeyecek hayaller kurup yalnızca bunlarla yaşamaya başlamak ve onların peşinden umarsızca gitmek değil… “Aşkın gözü kördür…” denilir… Hayır… Bilakis bu; hiçbir zaman suç üstlenmeye cesaret edemeyen insanoğlunun, suçu başkasına yıkma arzusundan ileri gelen bir felsefedir… Aşk güzel bir duygudur… Ancak tam manasıyla yaşanır ve yalan yanlış hayallerle değil de karşılıklı bireylerin içindeki gerçek niyetlerle bir olursa güzel bir duygudur… Bunun aksi durumunda aşkın gözünün kör olması çok normal…

Nice hiç ayrılmayacakmış gibi birlikte olan yeni nesil âşıklar tanıyorum… Nice –güya- aşk sözleri sarf ediyorlar birbirlerine, “Ben sensiz yaşamam…”, “Hayatımın tek anlamı… Sen olmadan ben bir hiçim…” gibi… Belki size çok daha fazla böyle söz sıralayabilirim… Ama sizin mesajı aldığınıza inanıyorum… Bu söylediklerinde bi gerçeklik payı olanlara değil kastım, ama –çok özür dileyerek yazıyorum- zırt pırt sevgili –yada âşık- değiştiren ve her değiştirdiği aşkına bu ve benzeri sözler söyleyenlerden ne hayır bekleyebilirsiniz Allah aşkına…?

Hani şöyle de düşünebilirsiniz belki eğer kelimeleri tam anlatmayı başaramadıysam… Nasıl ki Tanrı’ya ibadet ederken yaptığımız ibadetin şeklinden öte önemli olan ibadetimizdeki niyetimizin samimiyeti, içtenliği, doğruludur… İşte aşk da bana göre böyle bir maneviyata sahip olduğu için, aşk acısı çekmedim, birinin aşkından yanıp tutuşmadım, birine “Ben sana aşığım…” deyip ertesi gün –bilemedin ertesi hafta hadi taş çatlasın ertesi ay- bir başkasına o sözleri sarf etmedim… Zaten askere gidip gelmeden de düşünmek istemiyorum böyle aşk konuları… Zira daha önce de söylemiştim, gidip gelmemek de var… ;)

Velhasıl, kıssadan hisse, aşk gerçekten yaşanmadıkça kocaman anlamsız bir boşluğa benzer… Ne kadar sevgi sözcüğü, ne kadar sevgi dolu gün yaşanmış olursa olsun… Yaşanan aşktaki duygular gerçek bir anlam taşımadıkça, yaşanan şey aşk olamaz…
 
( Aşkı Anlamak Gerek başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 18.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.