Bir söz eleştirme yazıma daha hoş geldiniz sevgili dostlarım… Bu sefer ki sözümüz; “Zor diye bir şey yoktur. İmkânsız biraz zaman alır." olacak…

Aslında zor da vardır imkânsız da… Eğer bir insanın içinde tembellik hüküm sürüyorsa, yapılması gereken her iş ona zor gelecektir. Dolayısıyla yapmayacaktır… Ama nerde yapılmaması gereken bir iş var, nerde böyle lüzumsuz bir iş söz konusu ise bir anda arı gibi çalışkan olur kişi… Ne tembellik kalır ne de zorluk… 

Yada bir çocuk büyütmek… Kimisi için bazen imkânsız olabilse de bu durum, kimisi için de zordur… Ama bunun zorluğu da ikiye ayrılır; birisinde tatlı bir zorluluk vardır, diğerinde ise aile büyükleri hemen parlayan bir yapıya sahipse şayet “Nalet gelsin bu çocuğa…" zorluğu vardır… O zaman; “Peki zorluklar bunlarsa imkânsız nedir?" gibisinden bir soru aklınıza takılabilir. Onun örneği biraz acıklıdır. Parası pulu yokken çocuk sahibi olup, ona bakmasının imkânsız olduğuna kanaat getirince de istemeye istemeye onu bırakmak zorunda kalması imkânsız örnek gösterilebilir. 

Zorluklardan, imkânsıza gelince… Efendim, 45 numara ayakkabı giyen birine 35 numara ayakkabı giydirmeniz imkânsız hatta abese iştigaldir. Biraz daha sertleştirelim örneklerimizi… Yalnızca Allah'ın yapabildikleri ve Allah'ın izin vermedikleri de imkânsızdır. Örneğin; yoktan var etmek gibi…

Velhasıl zor ile imkânsız şeklinde kavramlar vardır… Önemli olan ikisi arasında ayrımı yerinde, zamanında ve tam anlamıyla yapabilmektir. Bir de dipnot eklemek isterim, sözlerim; eleştirdiğim söz gibi genelleme yapmamaktadır… Bilginize… :)
( Zor İle İmkansız başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 9.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.