Edebiyatımızda bir kural vardır,gözyaşı ile yazılanlar gözyaşı ile okunur."Kalbine dokunmak mı,cebine dokunmak mı?"diye sorsalar  kalbine dokunmak derim çünkü kalp keşfedilmeyi bekleyen bir liman,fethedilmeyi bekleyen bir kale gibidir,ne mutlu ki  bu bilince sahip olabilene.İnsana insanca yaklaşabilene..

Zaman, en iyi tecrübelerin baş mimarıdır.Şımarık çocuğun da  uslu çocuğun da anasıdır  ama acımasızdır neden mi,önce sevdikleri alır elinden bir bir,sonra da seni.İtiraz edemeyeceğin gibi inkar da edemezsin,görmezden de gelemezsin,tereyağının ateşte eridiği gibi günden güne eriyip gidersin.Kime şikayet edebilirsin ki zamanı?Böyle bir hakkın var mı?Kimden kime hesap soracaksın?Hangi aya  hükmünü geçirebilirsin? Mevsimlerin, geceler ve gündüzlerin bizler üzerinde hakları yok mu?

Üst komşu taşındı bugün,kendisine ve ailesine  mutluluklar diliyorum,geçtiğimiz günlerde nikahları kıyılmıştı.Babasını içki  yüzden hiç sevmezdi,ablasını ise yerden yere vururdu, onunla barışmayacağını hep söylerdi,zaman en iyi öğretmen olduğuna göre inşallah dersini almıştır,babası ile ablası,neredeyse tüm eşyaları onlar taşıdı.Ayrıca "evlenmem",diyordu,"eşler birbirlerine  yakışmalı"diyordu,büyük lokma ye,büyük söz söyleme,derler bunu da bilmesini isterim.Yani başka mahalleye  taşınmadı sadece yüreğimizden de taşındı...

Çocukluğumuzda Adile teyzeye benzettiğimiz en büyük teyzemiz olan,üveyi,Ummahan teyzemiz vefat etti,günlerdir yoğun bakımda  yatıyordu.Eşini kaybedeli yaklaşık yirmi yıl olmuştu ve yalnız  yaşıyordu,ne zaman,"Nasılsın teyze?"diye sorsam:
"Yuvarlanıp gidiyorum işte",derdi,anılarını dinlemek insana ayrı bir keyif verirdi.Yani bu teyzemiz hem aramızdan  hem de dünyadan taşındı;,eşyasız, habersiz,sessiz...Kendisine yüce Allah'tan rahmet,kederli ailesine başsağlığı diliyorum.

Aynı zamanda 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nın 99.yılını kutladık büyük bir çoşkuyla,açık hava konserleri düzenledi bazı belediler, bu sanatçılar hep tartışma konusu olur,neyse girmeyeceğim ben bu konulara.Sözleriyle,emirleriyle,görüşleriyle ve liderliğiyle yüreklere taşınan  ve taşınacak olan yegane  dahidir Mustafa Kemal Atatürk.

Son sözü Mevlana söylesin:"İnsanın kanatları gayretidir."Bu yaşam savaşında  zaman,elbet galip gelecek ancak biz kimsenin kanatlarını kırmadan ve kimsenin  de kanatlarımızı kırmasına müsade etmeden gayret  edeceğiz,nereye,yüreklere taşınmaya...
( Taşınma başlıklı yazı berberce tarafından 30.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.