1 Üvey Anne
Bir pazar günü yaşıtlarının parklarda sokaklarda cirit atarken,sinemalarda ve tiyatroda kahkahalara boğulurken,ailesiyle pikniğe gidip mangal yakarken veya denizde eğlenirken o ise üç beş kuruşun hesabını yapıyordu minik elleriyle.Taş duvarın dibine çömelmiş gelip geçene kırk yıllık  satıcıymışçasına uzatıyordu önündeki kağıt mendilleri,kalemleri,traş bıçaklarını,tarakları ve cep defterlerini.

Bazen dalga geçenler de oluyordu  özellikle yetişkinler:
-Traş bıçakları ne kadar?
-20 lira abi.
-Kaç sefer traş olur peki?
-5,6,7 sefer olunur.
-Senin daha sakalların çıkmamış velet,nerden biliyorsun belki de sahte,deyip gülerlerdi.
-Tükenmez kalem var mı?
-Var,abi,mavi,siyah,kırmızı,yeşil hangisini isterseniz?
-Yalan söyleme,tükenmez kalem mi olurmuş hiç?
Başını iki yana sallar,bakışlarını yere dikerek bu kötü adamların başından gitmesi için dua ederdi.

Orta yaşlarında bir  adam yaklaştı yanına,acımıştı:
-Bunların hepsini satabiliyor musun?
-Belli olmuyor amca,bazen çok satıyorum bazen az.
-Hepsini alıyorum ben.
 
Çocuk,mutluluktan uçuyordu, kazandığı paraları cebine koyarken teşekkür etmeyi de ihmal etmiyordu.
Adam:
-Burada beklemene gerek yok artık,evin uzaksa  götüreyim seni.
-Yakın ama gidemem amca,deyince çocuk,adam irkildi biranda.
-Neden,diye sordu satacak malzemen de  kalmadı,boş boş oturacak mısın akşama kadar bu köşede?

Çocuğun buna  verdiği cevap yürekleri burkuyordu:
-Üvey annem evde kalmamı istemiyor ki amca.


( Üvey Anne başlıklı yazı berberce tarafından 31.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.