Yusuf AKGÜL

BAYRAKLI VEFAT GÜNÜ…

5 Ocak (1975), Üstad Arif Nihat Asya’nın 35. vefat yıldönümüdür.
"Ey mavi göklerin
Kızıl ve beyaz süsü!
Kız kardeşimin gelinliği,
Şehidimin son örtüsü.
Işık ışık, dalga dalga bayrağım
Senin destanını okudum,
Senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazanacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım..”
haykırışıyla başlayıp;
"Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim!
Yeryüzünde yer beğen,
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim…" dizeleriyle son bulan ünlü “Bayrak Şiiri”ni, A. Nihat Asya yazmıştır.
Ay-yıldızlı Türk Bayrağı, bize ecdat yadigarıdır; bağımsızlığımızın, ülke bütünlüğümüzün, kıyamete kadar özgür yaşama ve var olma irademizin sembolü ve teminatıdır.
M. Akif Ersoy, İstiklal Marşımızda;
"Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak..." derken; Hicret yolunda can yoldaşına;
- “Korkma, ya Ebubekir! Allah bizimledir…” diyen Hazreti Peygamber gibi, Türk milletine sesleniyor ve son Türk’ün, canını vermeden, bayrağını gönderden indirmeyeceğini vurguluyordu…
Ne hazindir ki, “Bir Hilal Uğruna Batan Güneşler”in yüreklerimizi dağlayan acıları henüz kabuk bağlamamışken, insanlarımız “bir hayal uğruna” maceralara doğru sürükleniyor.
Binlerce yıldır bu topraklarda hür yaşayan bu milletin çocuklarına karşı, semalarımıza başka bir bayrak dikebilmenin hesapları yapılıyor. Ayyıldızlı Türk Bayrağının yerine, ne idügü belirsiz “AB” bayrağını çekmeyi hedefliyorlar.
Mübarek, mukaddes ve muazzez Türk Bayrağı’nın yerine Helenizm ve Hıristiyanlık kokan 12 havarili AB Bayrağının hayalini kuranlar bilmelidir ki, hevesleri kursaklarında kalacaktır.
"Alı, kanımdaki al; akı, alnımdaki ak
Bayraklar içinde, en güzel bayrak!
Düşüncem senden yanadır,
Senden yanadır hep çektiğim kahır…"
diyen şair Yavuz Bülent Bakiler’ in kutlu mısralarından habersiz müstemleke aydınlarının yürüttükleri kampanyalar, Milletimiz adına yüz karasından başka bir şey değildir…
5 Ocak, Üstad Arif Nihat Asya’nın vefat yıldönümüdür.
5 Ocak 1904’te doğan Arif Nihat Asya, öğretmenlik yaptığı yıllarda Adana’nın kurtuluş günü münasebetiyle 5 Ocak’ta Bayrak Şiirini yazmış ve yine bir 5 Ocak günü (1975’te), arkasında yüzlerce eser bırakarak Hakk’ın rahmetine kavuşmuştur.
"Bayraklı Vefat Günü"nde , Üstad Arif Nihat Asya’yı rahmetle yâd ediyorum.
Ya RABBİ, BİZ TÜRKLERİ VATANSIZ, DEVLETSİZ ve BAYRAKSIZ BIRAKMA…
Arif Nihat Asya'nın ruhuna bir Fatiha lütfen!..





( Bayraklı Vefat Günü başlıklı yazı Yusuf Akgül tarafından 3.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.