Birkaç gün önce ‘Kulaktan kulağa oynamak kadar ilginçtir aşk aslında… Sen ona “Seni seviyorum" dersin, o da başkasına…' şeklinde bir yazı gördüm… Her ne kadar benim ilgi alanım dışında olsa da, bu cümlenin doğru olmadığını belirten bir yorumda bulundum… Bu cümleden yola çıkarak, bazı şeyleri tanımlarken yapılan yanlışlara değinmeye çalışacağım…

Aşk; yazımın konusu için temel aldığım sözdeki gibi bir şey değildir… Buna aşk diyemezsiniz… Aşk, karşılıklı yaşanır… Birisinin sevgisine, diğeri karşılık vermezse bu; aşk olarak adlandırılamaz… Bundan dolayı aşk suçlanamaz… Böyle karşılıksız yaşanan yada bu şekilde olup da mutlu başlayan ama kötü biten olaylara “aşk" demek, bunlardan dolayı aşkı suçlamak doğru bir davranış değildir…

Aşk olarak bakmayın olaya sadece… Hiç, dosta “düşman", düşmana “dost" denir mi? Denmez tabi ki… Gerçekten iyiliğinizi isteyen kişiye “dost" dersiniz, gerçekten kötülüğünüzü isteyen kişiye de “düşman" dersiniz… Düşmanınız, dostunuz gibi görünebilir… Ama bu, düşmanınıza “dost" diyebileceğiniz anlamına gelmez… Düşman, düşmandır… Akeza “dost" da öyledir…

Yada “yaşam" ile “ölüm" kelimelerine bakalım… Ölüme “yaşam" veya yaşama “ölüm" diyebilir misiniz…? Tamam, yaşarken mutsuz olabilirsiniz belki… Hatta mutsuzluktan kendinizi “yaşayan bir ölü" olarak tanımlayabilirsiniz… Ama netice itibariyle mutlu da olsa mutsuz da olsa siz yaşıyorsunuzdur… Öldüğünüzde ise yaşamadığınız için ölüme de “yaşam" diyemezsiniz… 

Belki size daha milyonlarca örnek verebilirim… Ama önemli olan, hadisenin özünü anlayabilmek… Yani bir şeyi tanımlarken yada herhangi bir şey hakkında karar verirken işin aslını iyice bilmek gerekir…
( İşin Aslını Bilmek Gerekir başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 30.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.