Önyargı, kontrol edilemez aksine onun kontrolü altına girilirse işler çığrından çıkar… İşte önyargının, insanları kontrol altına aldığı durumların neredeyse yarısından çoğunda –belki hepsinde- “Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.” derler… Bu kısmen doğru, kısmen yanlış olabilir… 

Yazılarımı takip edenler bilirler, önyargı üzerine çok yazı yazdım… Önyargıların nasıl oluşabileceğini, bunlar karşısında nasıl durulması gerektiğini, kısacası önyargının esaretine girmeyip onu esaret altına alabilmenin yollarını anlatmaya çalıştım… Ama işte kader denen kavrama da ancak bir yere kadar müdahale edilebildiği için 10 hastadan 5’ini kurtarabilirsem 5’ini kurtaramayabilirim…

Basit bir yalanla, iftirayla mutlu bir çiftin yuvasının yıkılması söz konusu olabilir… İllaki sözle olacak değil ya görülen bir şey de yolunda giden işleri yolundan çıkarabilir… İşte tam burası tabir-i caizse dananın kuyruğunun koptuğu yerdir… Yada “Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.” denilen zamandır…

Hâlbuki, o anda görülen yada duyulan şeyin aslını astarını bilmeden böyle bir cümle kurmak oldukça yanlıştır… Tamam, ateş olmayan yerden duman çıkmayabilir ama ya görünen dumanı oraya getiren bir rüzgâr varsa…? Ya aslında ateş başka yerde yanıyor da onun dumanı bambaşka bir yeri sarıyorsa…? O zaman ne olacak…? Bir iftira, bir yalan, bir yanlış anlaşma dumanın yönünü öyle bir etkiler ki hiç olmadık yerlere gider yaşamlar…

Bol keseden atmak kolay… Rahmetli anneannem; “Bekara karı boşamak kolay…” derdi… Siz, siz olun duman gördüğünüz yerde önce ateşin yerini tespit edin… “Ateş olmayan yerden duman çıkmaz.” deyip önyargılarınızın kontrolü altına girmeden önce rüzgâr faktörünü de aklınızdan çıkarmayın…
 
( Dumanın Yerinin Tespiti başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 23.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu