Zannetmeyin ki “Ceza” ile “Cefa” kelimeleri arasındaki tek fark, yalnızca yazılış farkıdır. Ama yazılış biçimleri birbirine çok yakın olduğu için çoğu zaman anlam farklılığı göz ardı edilir.

Elbetteki herkes bu iki kelime arasındaki anlam farklılığına kayıtsız kalmıyor. Peki, nedir anlam farklılığını bilmek ve/veya bilmemek? 

Biz insanların hayatının belirli zamanlarında; türlü türlü belalar, musibetler ve benzeri hadiseler yer alabiliyor. İşte tam burada yazımızın konusu olan kelimeler devreye giriyor. Başımıza kötü bir şey geldiğinde; “Allah’ım, ben Sana ne yaptım da bana bunu hak gördün?” veya “Allah’ım, ben bunu hak etmiyorum!” gibi birçok benzeri yada bu cümlelerle Yaratan’a karşı isyan edebiliriz. Ama işin aslının biraz daha farklı olduğunu ve/veya olabileceğini hesaba katmak işimize gelmez nedense…

Bir çiftçi olduğunuzu ve kocaman boş bir tarlanız olduğunu düşünün. Siz; o tarlada ter akıtır, tarlayı işler, gereken ve gerekecek olan her ne işlem varsa onları yaparsanız, sonunda mahsulünüzü alırsınız. Sıcakta yada soğukta çalışmanız, birçok hayvan, ürünlerinizi telef etmesin diye gecelerce ürünlerinizin başında beklemeniz ve daha nice işlemler yapmanız gerekebilir emelinize ulaşabilmek için… Şu olaya baktığımızda tarlaya yapılan her işlem bir “Cefa” olarak nitelendirilebilir. Fazla detaya inmeden “Ceza” kelimesine de bir örnek verip en sonunda olayı bağlayacağız inşallah…

Elinizde, evinizde var olduğu, herhangi bir şekilde alabilme imkânınız bulunduğu hâlde bir sofrada hiç görmemiş gibi sanki bir daha yemeyecekmiş gibi, doyduktan sonra bile yemek yemenizden sonra, bir anda mide fesadı geçirebilirsiniz. Mide fesadı olmasa bile böyle bir yemekten sonra kuvvetle muhtemel herhangi bir hastalık yaşanacaktır. İşte bunu da “Ceza” kelimesine bir örnek olarak gösterebiliriz.

Evet, şimdi anlam farklılığına gelelim… En başlarda; her türlü belanın, musibetin ve benzeri hadiselerin hayatımızın bir yerinde bir şekilde bulunduğunu ifade etmiştim… Burada verilen örnekler dışında benzer şekilde bir çok örnek daha bulunabilmesi mümkün… Örnekleri göz önüne alarak; bir suç işlendiğinde “Ceza” hak edilir, bir güzele yada güzelliğe ulaşmak istendiğinde “Cefa” çekilir diyebiliriz. Yada daha özet bir hâle getirirsek, “Ceza”; acı bir başlangıcın sonunu, “Cefa” ise; tatlı bir sonun başlangıcını ifade eder…
 
( Ceza İle Cefa başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 23.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.