Hiçbir şeyden korkmam,yanlış anlaşılmaktan   korktuğum kadar öyle zor   durumlardan geçiyoruz ki acı dolu,gözyaşı dolu,kin dolu,nefret dolu,ibret dolu....

Anadolu halkımız  vatansever,hayırsever insanlardır ve bunu  depremin ilk gününden beri  göstermeye başlamışlardır çünkü mesafeler engel teşkil etmez sevgimize ve kardeşliğimize.Çoluk çocuk,yaşlı genç,gece gündüz demeden  elinden gelen bütün yardımları esirgemeyen tüm halkımıza sonsuz şükran borçluyuz  Allah, yaptıkları  yardımları kabul eylesin,sizler var oldukça bu millet asla dağılmaz, bu devlet asla yıkılmaz.

İnsanlık derslerine gelecek olursak:

1.Deprem öyle ya da böyle  bir şekilde oldu,suçlular elbettte cezasız kalmamalı  ancak "senden oldu benden oldu"gibi gereksiz tartışmalar hiçbirimizin işine yaramayacaktır,ölenlerimizi geri getiremeyiz.Daha açık ifadeyle suçlu aranıyorsa,hepimiz suçluyuz...Binayı yapandan,teslim edenden ve buna onay verene kadar....

2.Böylesine büyük bir depremin olacağını uzmanlar zaten üç-dört yıl öncesinden  haber vermişler,videoyu izlerken hayretler içerinde kaldım,adres aynı hatta  depremin şiddeti bile aynı.Bunu söyleyen insanlar falcı değil,ömrünü akademiye adamış bilim adamları, söylediklerine kulak astık mı,hayır,işte bilançosu...

3."Türkiye bir deprem ülkesidir" bu cümle bize ilkokuldan beri öğretilirdi çünkü üç tane fay hattı geçiyor  yani bunlar bizim için birer mayın demek.O halde bizim neden "Deprem Bakanlı'ğımız ya da "Afetler Bakanlı'ğımız" yok, hangi siyasi partinin programında bunu kurmak vardı?
Ayrıca  üç tarafımız denizlerle  çevrili ancak "Deniz Bakanlığı"mız yok.

4.Bu acılı günlerimizi  fırsata çeviren nankör tayfaları,yaptıklarınız elbette yanınıza kalmaz,bu dünyada ve ahrette helak olasınız....
Bisküviye bile zam yapan  insafsız, imansız,vicdansız mahluklar...

5.Tanımadığı kimselere  evlerini açıp  yemeğinden  yedirip yatağında yatıran vedakar ailelere teşekkür ediyorum,niye mi,çünkü onlar yaptığı  yardımları reklam yapmadılar(!)

6.Deprem bölgesinde  herkes canla başla çalışırken bunu propoganda malzemesi yapanlar,bu millet sizi de unutmayacak...

7.Bir bakıyorsun herkes,gazeteciliğe, haberciliğe soyunmuş vaziyette,almış eline telefonunu  kimisi can peşindeyken o,sosyal medyada takipçi  peşinde,ne kadar tıklanırsa  o kadar kazancı artacak...Sırf macera olsun diye oraya giden,gece gündüz canlı yayın yapıp takipçisini artıran,ekiplerimize destek olmaktan ziyade köstek olan teknoloji köleleri,Allah,siz ve sizin gibilere akıl fikir versin.

8.Ünlü bir profosörümüz  deprem için en güvenilir illeri  sıralamış,oraları ben yazmayacağım.Keşke söylemeseydiniz hocam,neden mi,şimdi oraların ev ve arsa fiyatlarını beş katına çıkartırlar(!)Bununla kalmaz,oradaki ulaşım ve gıda fiyatları da uçuşa geçer...

9.İstanbul depremin aynı  şiddetinde olacağı can ve mal kaybının   fazla olup  psikolojik,sosyolojik ve ekonomi yönden tüm dünyayı etkileyebileceğini öngörüyor uzmanlar.Gerek yöneticilerimizin gerekse halkımızın  bundan sonra nasıl bir adım atacağını merakla bekliyoruz.

10.Ne kurşunlar ne de zelzeleler etkili olabilir mazlumların gözyaşları ve bedduaları kadar.Şimdi hepimizin taşın altına elimizi koyma vakti,geç kalmadan,bahane bulmadan,suçlu aramadan,herşeyi  kadere yormadan...

Ben ne mimarım ne müteahhidim ne inşaat  mühendisiyim ne  de jeoloji mühendisiyim,sıradan bir vatandaş olarak  düşüncem;

1.Tüm şehirlerde dört kattan fazla binaya izin  verilmemeli,bu bir yasayla mümkün olabilir.

2.Dikey yerleşim yerine yatay yerleşime geçilmeli.
( Deprem Dersleri başlıklı yazı berberce tarafından 14.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.