Sağ kolun kuvveti,

Parmakların konsatrasyonunda boylamsız bir atıştı.


sanki,

Enlemsiz düşüp şafak söker gibiydi.


Boynu bükük çamurda yumuşaktı karnım,

Boyu kirpiklerimde belime kadardı , soğuktu ruhsuzdu.

 

İki yakın çizgi arasına sıkıştırmak, geçişi imkansız kılmaktı strateji.

Boğazı daraltmak egonun sancılı hırsı, kendi çukuruna saplanmak yaşanan en büyük korkuydu.

 

Çetin savaş seyirci toplarken bir yandan taraflar ve saflar da belli oluyordu, o an yaşanan duygular şiddetliydi, yenik düşmek ya da galip gelmek; her ikiside karmaşıktı. Üzüntü, sevinç, pişmanlık ve korku koyun koyunaydı. Sadece tek bir amaç vardı her atışı kalbinden saplamak sonra sınırları çizmek.

 

Bir gece yarısı,

Sadece ışıklar konuşuyor ve iki yaka kendi arasında tütsüleşiyordu.

 

Gözler !!!

 

Tabelasız yola düşmenin ilk, hüznün son adımı.

 

Atışın sert zemine düşmesi beklenen bir sonuçtu sıra diğerine geçmişti şimdi.

 

Okyanus kadar derin ve sınırsız olmak !

Ayın gölgesinde tiril tiril kumaşlara teslimiyet en güzel rüyaydı, bu yüzden hamle daha derin olmalıydı. Saçlarını olanca gücüyle salladı ve kurşun gibi yol almaya başladı sivri uçlu mutsuzluk, rüzgarı yalayıp Geceyi teğet geçse de kıyısından, güneşi batırmaya yetmişti isabeti.

 

Yarası kabuksuz türden bir atış olmuştu,

Mutluluk ve mutsuzluk arasından yeni bir gönül yolu açmak en zor dönemeçti şimdi.

 

Etraftaki sesler atışı zorlaştırıyordu, seyirci için kolaydı taktik vermek üstelik tecrübesizken. İki seçenek vardı ya sabra cila çekmek ya da çekilmek.

 

Kural çizgi üzerine yığılmamaktı.

 

Derin bir nefes alındı ve beklenen atış yapıldı.


Çizgilerin üzerine boyuna kadar çamura saplanmak,

Sadece ölümün provasıydı.

 

Bunu hayatın boyunca hatırlamaksa hiçliğin ta kendisi hatta hiç olmaktır.

 

 

Bülent KAYA     

İstanbul/05/03/2013

 

Çivi Oyunu !

Çivi oyunu, herkesin eve kapandığı, bu nedenle kalabalık oyunlar için yeterince oyuncu bulunamayan kış günlerinin favorilerinden olan bir yetenek oyunudur. İki kişi arasında ıslak ancak donmamış ve çamura dönüşmemiş yumuşak bir zeminde 2 büyük çivi ile oynanır. Oyunun amacı rakibinin çivisini, etrafını çembere alarak hapsetmektir.

Oyuna kimin başlayacağını (sıralamayı) tespit etmek için çivi ile yere orta uzunlukta bir çizgi çizilir. Her iki oyuncu da çivisini bıçak gibi yere atarak çizgiye en yakın konumda yere saplamaya çalışır. Çizgiye en yakın saplayan kişi oyuna önce başlar.

( Ç İ V İ başlıklı yazı YuReKiKLiMi tarafından 5.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.