Sonbahar rüzgarının yeni yeni estiği bir kent. Dalından koparılan fidan güzelliğinde yapraklar, arazisi güzel ahşap evler, sevgilisini kıskandırmaya çalışan bir insanlar...

Umudu, geçici zevklerin badiresinde aşamalı aşamasız çalışmalarda aşmaya çalışan bir genç kız, adı Elif. Hayatının baharında güzelliğiyle, çevresinin ilgisini çeken Elif, hayatı olduğu gibi algılayan, kimseye aşık olmayan ve o çevrede herkesin çok beğendiği bir kız..

Hayatını, çocuk yaşta,kalbinin ilk göz ağrısı olan kızı kaybettikten sonra, ilaçlarla doğrultan ve ayakta duran bir genç. Adı, Ada. Yüreği kadar saf, bileği kadar kuvvetli, sevgisi kadar mert bir genç...

Kaybettiği kız olan Melis'in her ay bir kez mezarı başında gözyaşlarıyla dua eden Ada, yolda yürüyordu. Aklından şiirler geçiren bir şairin dokunuşu kadar taze düşüncelerle, yolda ilerlerken, fakir bir ailenin çocuğu olması sebebiyle okuluna sıkı sıkıya bağlıdır. Derslerinde başarılı, hayatında ılımlı, çevresinde atılgan ve sevgisinde sadık bir genç olan Ada, melis'in ölümlü macerasını düşündükçe içi kahroluyordu:

''Melis dört yaşında küçük bir kız, Ada ise, beş yaşında küçük bir çocuk, her gün adına 'Karanfil Kokulu Mutluluk' dedikleri bahçede her gün hayatı anlamaya çalışıyorlardı. Aileleri samimi bir komşu olan iki çocuk, kardeş görünüşlü bir aşıklardır.. Ada nın Melise ''kardeşim'' demesi, Melis''in, o küçük yüreğine bile türlü acılar veriyordu. Ada da Melis''i çok seviyordu. Ama ondan kopmamak için böyle konuşuyordu. Bir gün Melis''in öğretmen olan babasının tayini Ankara''ya çıkınca, Küçük kızın yüreğinde mezarlıklar oluşuyordu. Ada''ya bu durumu anlatamayacağını çok iyi biliyordu..

Ada ise, Melis''e hediye almış ve küçük yüreğinde kocaman bir sevgi tohumlarını serpiştirmişti. Küçük yüreğin, sevgi dolu şiiri ve küçücük bir ayıcığı hediye etmesi Melis''i mutlu ederken, bir yandan da ayrılacağı düşüncesi onu ağlatıyordu. Melis, gece vakti babasıyla tartışıyordu. Ada''yı bırakmak istemiyordu. Babasıyla ciddi tartışmıştı.
Gideceği gün gelmişti. Ada''yı son kez görecekti belkide, bu şekilde düşünerek kahrediyordu minik yüreğini..
Karanfil Kokulu Mutluluk bahçesine geldiklerinde, Ada''nın yüreğini huzursuzluk kaplamıştı. Tarifsizce bir gözyaşı yanağından süzülerek parmağının ucuna değiyordu. Melis geldiğinde Hüzünlü bir atmosfer oluşmuştu. Ve Melis, ağlayarak ve bağırarak konuşuyordu. ''Gitmem gerek'' diyerek hızlıca ayrılmıştı...

1 yıl sonra...

Melis mutluluk bahçelerine geldiğinde, mutluluğun yerini hüzün, Ada''nın gözlerindeki mutluluğu yorgunluk ve gözyaşı almıştı. Melis, Ada'ya aşık olduğunu anlatamıyordu. Babasından sadece bir saatlik izin almıştı. Geldikleri günde Ankara'ya geri gideceklerdi. Melis içindeki duyguları anlatamıyordu. Pamuk Şeker almıştı Ada, beraber yiyorlardı. Ada, sürpriz yapmak için oyuncakçıya girdiğinde, bu sırada sarhoş adamın biri arabayı kullanıyordu. Kaldırımın üstünde duran küçük yüreği olan Melis'e çarparak Melis'in feci şekilde ölmesine yol açmıştı...

Uzun yıllar kendine gelememişti. Aradan 12 yıl geçmişti. Şu an 17 yaşında olan Ada, bir çok kez psikiyatriden tedavi alıyordu...

Elif, süslü ve mutlu bir yaşantının içinde mahallenin gözdesi olmuş ve hayattan zevk almasını bilerek hayatını yaşıyordu. Çıktığı yedinci erkekten de ayrılan genç kız, Ayrıldığına seviniyordu. Özgürlükçü bir anlayış benimsiyordu.

Hayatın benliğinde acımasız bir yaşantıyı yalnız ve çaresiz yaşayan bir Ada ve Acımasız yaşantıyı özgürce yaşayan Elif, bir okul önünde çarpışmışlardı...

Aradan 2 hafta sonra...


Devamı gelecek...

ALİ ESAT TAŞ...
Zaman, mürekkebin son damlasıdır...


( Yalnız Hayatlar başlıklı yazı ali-esat-tas tarafından 14.07.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.