Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 12.10.2015
Okunma Sayısı : 2709
Yorum Sayısı : 0
..................

Ailenin dağılışı...

Bir  gün gençler kendi memleketlerinde  evlenirler  yolları gurbete düşer.
Bunlarda işçi aileleridir. Üç beş kuruş kazanıyımda ülkeme döneyim mücadalesi içindedirler. Geldiklerinde Kadın ve Koca  fabrika işçisi olarak alt kademelerde çalışırlar aradan zaman geçer bunların çoluk çucuklarıda olunca kadın evinin yükünü üstlenir adam halen çalışıyordur zamanla  Fabrika İşçiliği  süresi devam eder. Birkaç kuruş atalımda ilerleyelim derken bunlar gitme pilänlarından vaz geçip bu kez yereleşirler,  yabancı olarak kendi işletmelerini kurarlar. Adam iş açar yanınada  çalıştırdığı bir bayanla ilişki kurar.. Adam zaman geçtikçe kendi eşinden uzaklaşır işletmesinde olan kadına tutulur ve  öyle   ilerletmişki bu tutumunu hanımını terk edecek  seviyeye kadar getirmiştir.
Tamamen bunların ipleri kopar;  adam yaramazlanmıştır, cebi üç beş  kuruş  parayı görünce aileyide terk eder... Ya birlikte böyle katlanacaksın yada sen bilirsin. Kadın bu durumlarına göz yumamaz. Kadın için için  eriyordur. Bu kocasının bu tavırlarına bu kez kadın Dayanamaz adamı terk eder. Yabancı bir Ülkede kendine ayrı bir ev tutar Devletinde olanaklarını alarak bir süre ufak çocuklarıyla öylece onları biraz büyütene kadar yaşarlar. Çocuklar sokga çıkacak,  yiyecek içecek alacak vaziyetede gelince kadının kendine güvencesi artar...   ve bir firmaya girer. Koca hep kenarda duruyor,  adam karısını bu kez dizginleyemiyor kendi yaptığı hatalarından dolayı.. Gel birleşelim desede adam kadının gözünden düşmüştür...   Kadın;  "buna ayrılma davası açar ve ayrılırlar!.. Kadının  tek güvenceside burada güzel bir Ülkede oluşu zorda kalınca  biliyorki Devletin arkasında olduğunu çocuklarınında bakım paraları geliyor..   "Kadın kendisi  firmada çalıştığı içinde bir küçük çocuğunuda Yabancı bir aileye Evlatlık verir!.  Birazda Ağır tranvalı  pisikoleJik sorunları olduğu için  bakamaz. Kendini unutmak için bir    firmaya terapi amaçlı girer ve ilerdede o İşten anladığı için onun kendi İş gücü olur;  onu hayata bağlar,   "o iş ortamı kedinin kendine olan güvenini yeniden getirir. Çocuk  artık o ailenin kuralları dışında Yabancı Kültürüyle büyütülür annesine bilene ziyaretlerinde bizlerde abi,  abla gibi kavramlar varken;  bu kez kendi öz anne ve kardeşlerinede adlarıyla konuşur...  Bunu gören  komşusu bu aileye bir anlam veremez. İnsanların dışarıdan nekadar parlak görülselerde kendi içlerinde öyle acı yaşayan tranvalı  bir aileylede tanışır bu kadın çok afallar. Kendine gelemez duydukları karşısında!..   "Ne biçim aile modeli der kendini alamaz"!.   Olaylar böyle ikende anne Fabrika İşlerini bu kez evden de yapar.  "Komşusu;   "ona ziyarete gittiğinde  "çocuklarıda;   " Kadının "çocuklarıyla   "Okuldan arkadaşları.  Uzaktan tanırlar aileler birbrilerini. Aynı şehirden oldukları için sadece görürler birbirlerini o Şehrin ya bir sokağında yada bir mağzasında. Fakat hiç tanışmazlar bilirler aynı Ülkenin kadınları olduklarını gözleriyle anlaşılırlar.  "Ülke Kadınları"!.. Sert de baksak bakışlarımızda her zaman bir sıcaklık ifademiz karşıya yansır her daim... Hattä ilk tanışmaya giden kadın gittiği evdeki kadını her gördüğünde ; çarşıda,  pazarda, kızar gibi bakışlarını anlar,  ne biçim kadın?...
Kendine karşı tavır yapan o sinirli   kadına bir anlam veremez. İnsan karşısında asık insan gördüğünde önce ne oluyoruz diyerek her defasında kendini sorgular...
 Kör kuşun gibi bir şeydir sert bakışlar. Çünkü  hiç tanımadığın kişiyede o tavırlar insan olarak yapılmaz. Adamın hataları kadını pisikoleJik bir tedaviyeye kadar sürükler. Kadın çektiği acılardan sinir ilaçları alıyordur. Ondandır sert imaJıda.. Bilmezki zamanla o kadın evine bir gün ziyaretçi olacağını. Ziyaretine gittiğinde kadın öyle sıcak öyle samimiki anlatılmaz. Heleki de kendi ülkesinin insanı ve içecekleride olunca yapılan sohbetlerin tadına doyum olmaz...  Kadın hem konuşur hemide başından geçenleri bu kadına anlatır. Bütün ailesindeki olan yaşanmışlıkları anlatır.... 
" Komşu kadın" ;   "ona sar
ılır bir "bacı gibi artık misafirlik işi beş on yada bir yarım saatte  veyahutda   dakikalarda bitmiştir,  kalkarlar birlikte çay servislerini bilene beraber yaparlar sımsıcak ilişkiler içinde sevgi bağı  DOSTLUK  BAĞI  Kurarlar.....
21 / 12 / 2014 Lüxemburg`dan...







( Ailenin Dağılışı... başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 12.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.