Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 19.06.2015
Okunma Sayısı : 1753
Yorum Sayısı : 0
Günün Yazısı

Bu Yazı 20.06.2015 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Anadolu kadınıyım . Köyden bir gün öncesinden hazırlandık . Valizlerimize ne alacağımızı  uzun yoculukta ne giyiniceğimizi  sınav günü
nasıl bir kıyafet giyeceğimizi. Ayakkabılar, çantalar tozlarını sildik. Elbiseler ütülü bir vaziyetde valizimizi  hazırladık.  Saçlarımız büğüdülenmiş  ahenklice yüzümüzde kekil az biraz gençliğin verdiği güzellikte var ertesi sabaha yolcuyuz. Kalktık tüm aile bireyleri ile kahvaltılar yapıldı. Hele Türk çayı olmadan hiçbir yere kıpırdamam illaki çayım önceden içilmesi lazım. acayipde çay tiryakisiydim.  Buda babamdan bana kalma miras diyebilirim. Ben olmadan masada çay içilmez efendim. Malesef her yerde de ben olmalıydım çay keyiflerinde bilene. Bir ufakta zaman zaman sigaramızda vardı gençlik yıllarında. Şimdi ağzıma bilene vurmam zehir çünkü o gençlikteydi  sağlığımı  düşünüyor habire tütütüyorsun. Şimdi baktığımda her taraf kül birde duman nikotin işi ev bark bırakmaz. Sigarayı hiç sevmedim şimdiki yaşantımda evimde de içittirmem kim olursa olsun. iki tane çocuğum vardı her zaman ev içinde gelen misafirlerimi sigara yasağı uyguladım. Dışarısı serbesttdi.Onları kirli havadan korudum solunum yaptırmadım zehirini. Sağlıklıcada büyüdüler uzun uzun boyluca Doktor yüzü görmeden oğullarım. Herkes evinde içsin. Ben mecburmuyum içenlerin havasını solumaya. Zaten kendini bilen kişilerde kendi evindeki serbestliği bir gittiği yerde yapamaz onun meskeni değil çünkü. Horoz kendi küllüğünde öter derlerya buda öyle. Kendi serbestliklerimizi ancak kendi hanemizde yapabiliriz. Değilse öbür türlüsü saygısızlık olur ev sahiplerine karşı.
 Çıksın dışarıda dumanını tütütsün kişinin bileceği iş . Ben içmiyorum diyede insanların özeline girmem hiçbir zaman buda huyumdur. Konuyu açmışken değinmek istedim. Vay be gençken neymişimki birde sigara içmişim. Täbiiki zaman ve mekän insanı deği
ştiriyor. Kurallar ve çerçeveler adäbında.

Sınavlar için yola koyulacağız ya ikide bir babam tembihliyor kızım birşeyler unutmayın kontrol edin valizinizi. Ha görüyüm kızlarım beni mahçup etmeyin sürekli Babamın onayının bini bin para . Hep biz varsada yoksada bize arkamızdan her daim gü
ç veriyorki kendilerini bir zemine yerleştirsinler . Öyle ya neden bizlerin tek mücadelesi varıdı köy hayatından kurtulmamız. Çok zor anadoluda kadın olmak. Hem erkek işi hemde kadın işi ilerki hayatında Kadının üzerine yüklüyorlar. Kocaya giden kadının anasından emdiği süt burnundan geliyordu. Yanınada beş on tanede çocuk tarlada tapan evde amele vay haline. Erken yaşlarda saçları ağarmış yüzü kıvrışmış elleri nasırlanmış , dudakları yalama olmuş  dertli  kadın motifi ortaya çıkıyor. Kadın öyle istemiyor ama şartlar iklimindeki yaşam koşulları onu öylece normalmiş gibi zamanından önçe hayatlarını çaldırıyorlardı .  İhtiyar katagorisindeymiş gibi hiç yaşamadanda kısacık ömürle belkide ellisindeyse yetmişbeş gibi gösteren dış görünümüyle kara toprağa giriyorlardı.Yaşama   hakları çalınmıştı onlar zatende hiçte yaşamıyorlardı hep çile hep çile .. Babam her daim bize destekti büyük bir güvencimiz olduğu içinde sırtımız yere gelmiyordu. Arkanda dağ gibi bir kuvvet dayanışması var. Tek istediğimiz bizlerin hayatlarının kurtulması.
07 / 12 / 2014 .


( Anadolu Kadınıyım Üniversite Sınavım Sevinsemmi Ağlasammı.. başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 19.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.