Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 2.05.2015
Okunma Sayısı : 2425
Yorum Sayısı : 0
Tanıştığı  "genç  "kızın  "köyüne gelip kızı  isteyecekler "ailesiyle birlikte. "Aylardan "Ağustos`dur bunlar yurt dışından kızın köyüne "annesi "babası  ve birde "kızkardeşi vardır gelirler "Kızı  annesinden isterler.
Zaten "Kızla "Oğlan "Altı  yıl sadece "mektup arkadaşlığı yapmışlar nihayet isteklerine kavuşmuşlar.
"Nişan  "Ağustos ayının  başlangıcı   yapılır. Düğün içinde  Ağustos`un sonu karar verilir.
"Ağustos`un sonunda da bu aile "gencin ailesi "kızı  alır İzmir`e  götürürler orada evlendirirler. Evlilik yıl dönümleride: ("30 Ağustos "Zafer bayramıdır"). Zaten bunların ilk tanışmalarıda ("29  Ekim Cumhuriyet Bayramıdır").  Şu şansa bakki bunların tanışmaları  vede evlilik merasimleri her nedense "Ülkemizin Resmii Kutlama Bayramlarına gelir".
Bu bir tesadüf olamaz   gerçekten acayip bir öykü!. "Almanya`lı  "genç , bu kızla "evlendiği günün ertesi günü "Alman kanunları  "Vize çıkarır!.
Türkiye`den gelen işçi ailelerinin birleşmemeleri için bir kanundur nasıl bir kanunsa!. Bunlar bu "Kanun çıkmasaydı  "evlendikten bir hafta sonra izinleri bittiği için "Almanya`ya  bütün aile "gelinleriyle birlikte "evlerine döneceklerdi"!.  "Vize`nin çıkması  bu aileyi parçalar!.
Gelin İzmir`de kalır gözü yaşlı  çırpınır evlendiği gençten ayrı  kalma acısıyla bir ağlar bir ağlar sanki gözlerinden kan gelircesine!. "Yolları  kapalı  gelin kalır "İzmir`de"!. 
"Genç yol alır yeni evli eşini götürememe acısı  içinde tabiiki gencin aileside üzülür gelinimizi götüremiyoruz diye. Bütün aile perişan olur "Gelini  "Kaynana kendi "kardeşinin evine bırakır.  "Gelin bekler "gözü yaşlı" . "Günler "aylar geçmek bilmez bir türlü derken "gelin "birbuçuk "sene tam 18 Ay "Vizesini, işlemlerini  bekler"!.
Bu zaman zarfı  icerisinde "gelin çok sıkılmıştır "oğlanın çevresinden, birazda kendi "ailesine gitmek ister, kaldığı  "aileye halini arz eder, onlarda münasip bulup, orada  "kendi "ailesi der, "gelini "köyüne  gönderirler, zamanın dolmasını bekler". Köyünde "bayram vardır  kızlarının bu zaman zarfı  içerisinde onlarda kalması  anne için sevindiricidir, "anne ve "kızkardeşler çok sevinirler. Ananın bastğı  yavru daha emniyetli olur.
Kızın "babasıda vefat edeli bir yıl olur babası  yok"!. Babanın yokluğu "tüm aileyi çok derinden yaralar", ama "hayatda devam eder bu zaman içinde. Bayağı köklü varlıklı bir aile kızda huzur içinde zamanını doldurur, Ankara`da Vize`sinin onayı gelir Yurt dışına çıkabilirsin diye Kız tekradan "Ailesiyle vedalaşır "Ankara`dan "Vizesini alıp "İzmir`in yolunu tutar.
Bu arada aynı köyün kızlarından diğer kız adresi verdikten sonra oda yurt dışına çıktığı için  bir daha birbirlerinden hiç haber alamazlar. Birbirlerinin izlerini kaybederler.
Taaki şimdi Facebook sayfası gelene kadar.
Bu sayfa açıldığında bulur kız arkadaşını aynı köyün kızları gençle evlenen değişmemiştir aradan zamanda geçsede, kız arkadaşına mesaj atar kız almaz onu selamını yazılıda olsa.
Oysaki yedikleri içtikleri belkide aynı tarakla saçlarını taramışlar,  aynı bardaktan su içmişler  belkide birbirlerinin  elbiselerini değiş tokuş yapmışlardır.  Bu kızlar hernedense yıldızları bir türlü barışmamış.
- Ben sana genci  tanışdırdım sen evlendin ben evlenemedim diye sitem etmiş.
İzmir`liyle evlenen kıza bayağı kızmış konuşmama ve tanımama kararı almış.
Bunun üzerine evli olan kız ona sitem etmiş  göbek bağlarımızı birmi kestiler, gayesi evli olan "kız arkadaşın "eski bir "arkadaşımı "bulmuşken geçte olsa "selamlaşayım demek istemiş". Nedendir evli kız arkadaş bunun bu kadar değişimine bir anlam verememiş!.  Olsun demiş  dünya  sadece onun üzerinde dönmüyorya demiş olayı görse bilene tanımamazlığa "Kız "arkadaşını tanımamaya "ant içmiş"!.
Sadece burada aynı köyün kızları birbirlerinden farklıda biri çok zamanı bol olupta boş gezinen süslü  karektermiş , diğeri ise hem süslü  hemde çok çalışkan  hayatı o zamandan yüklenmiş önceden öğretilmişlik buda insanın kişiliğini bekiştiriyor tutuğunu un eden biriymiş.
23 /01 / 2015 "Dönüş Korkmaz"...


( Aynı Köyün Kızları 2 . Bölüm başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 2.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.