Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 23.02.2015
Okunma Sayısı : 2007
Yorum Sayısı : 0

Bu hikayede  parayla  kurulan  dostlukların ne kadar sahte  olduğunu anlatan  bir yazı türünü  ele   alacığım.
dört   kişilik  aile  babalarının vefatı dolayısıi  ile  babalarının   yerleşim  yeri olan 
Nüfusuda    bayağı   çok  kalabalık  olan bir  "Şehir. Bunun adına " Egenin  "inciside  diyebilirim.
Alie   babalarının vefatı dolayısı  ile gittiklerinde  yerleri  hazır  idi . Çünkü  babasının  üç katlı  binası  varıdı.  "Semtin   birinde   bu  olay   başladı.
Aile  babayı  defin işlemi  yaptıktan  sonra  baktılarki  kimseleri  yok  etraf olarak  iki  çocukla  birlikte  aileyi söküp 
götürdüler. Kadının  Gelın ve Oğluydu ıkıde oğlan çocukları vardı. Çekırdek aıleydıler neden oğlanın topluca mal varlığı varıdı. Daha  önceden  "anne   ve  "babasi  tarafından  anlaşıllmayan  ve senelerce rededilen   evli  koca  adam  birden  miletin  göz bebeği  oluverdi!.
Artık "eşi  yönetemiyordu  dur demesini.  "Oğlanın  "annesi  yönetiyordu her  defasında. kadının nerdeyse  hiç  sözü  alınmıyordu!. Hepten  aradan  uzun zamanlarda  geçse  "oğlanın  "annesi  üste  çıkıyordu!. 
-Ben bu çocuğun annesiyim hiç düşünmedinmi  sen  kızım bir gün geleceğini "gelınde
doğru ne kadar  "aile oduysak  bu  "çiftleri  hiç arayıp  sormamışki!. Gelinde  hayliyle karşılık vermiş  efendice nede olsa  aileden  aldığı  hoş  görgü  kültürü  var.  Anne  her  defasında  üste  çıkıyor.  
-Oglumu  uzaklaştırdın  benden hep  bunlar  senin  başından  çıkıyor. 
Her  defasında  gelini  suçluyorlar. Kaynana  ya.Olaylar  böyle  gelişe  dursun :  Kaynana  ağzındaki  baklaı  çıkarıyor 
-ben  oğlumu  alıp  götüreceğim!.  "Sende  istersen "gel ne güzel "oh  be  "alä!". "Gelin  yuvam  hakkında yıllar  sonra benim  "konuşacağım  şeyleri   "kaynana  konuşuyor!"
Bir  kendine  dönüdü    gelin  sevgiyle   yoklukla  kurulmuş  düzenini  bir  başkasının eline  veremezdi.     
Büyük bir  aileydiler. Çocukları  var.
 Gelin  diyor:
- beyim  nerdeyse  bende oradayım bunca yılın  zahmetini  çek yoklular içinde
birileri gelsin  babanın ölümünden  sonra  hazıra konsun.  Yok öyle  yağma  der gelin.
Tüm  eşyalarını  Almanya,dan  "Tiren " Vagonuna  yüklerler koskoca  "evi  söküp  taşınırlar "Egenin incisi "Şehre
ailecek  uçakla  oğlanın ailesinin evine  yol alırlar.
"Eşyalarda  Tiren'de  " Kargoyla  "Şehrin  tiren  garına  gelir.  İlk gümrük  girişi 
İstanbul'dur ve orada  bir  güzel  eşyaları   "Gümrükte  "yağmalarlar.  Arta  kalanı  aile gider  orada gümrük  işlemlerini  yapar  tekrar  eşyalar  taşınacakları Şehirin yolunu  bulur.
"Vagondan  açılan  eşyalar  taninmaz  halde!".    "Resim çerceveleri  ,  tabak  çanak ne varsa
param parça  kum  olmus . Sadece bez ve  ağaç olan  eşyalar  sağlam kalmış. 
"Harabe  gibiydi  koskocaman  "yasanmış  hayatlar!".  "Gelin  "şaşkınlığını    koruyordu!". 
"Metanetliydi.  Ne zapsın?   " Oldu bir  kere!. Buda  benim " kaderim  diyordu!".  Her defasında  "hırpalanıyordu!".  Bir  başkaları  yüzünden.
"Eşyalar " kamyona  yüklendi  "gümrük  işlemi  yapıldıktan  sonra  "evin yoluna  doğru  yol aldı!".
Artık  orada    "yeni   "yaşam  kuracaklar!".
"Yurt    dışından  gelen  aile  "eşyaları  geldi  ya!".   Birkaç  ay  "annenin yanında  kaldıktan  sonra
 artık  genç   çifte  anne dedi.
-Alt  kata  taşının  eşyalar  geldi  ben  bir  kişiyim.  "Kendiniz     "pişirin  kendiniz  "yiyin." Bunada  razı   olundu!".
Gel  görki  diyorum ya!  "Paranın  kazandığı  "insanlarla  doldu  "çevresi  çiftin!".  "Oysaki  hiç  birini  tanımazlar!". "Yağlamaların  biri  bin para nasıl  "yararlanacağız  diye!" .  Normal    hayatlarında  hiç  tanımazlar  "o çevreyi.  Sadece "aile  etraflarından  çok çok uzak  "kişiler!".
 "Hepsi  " gelini hedef aldılar. Bu  çok akıllı bunu nasıl  uzaklaştırırızda  bunları nasıl yolarız  diye".
"Tek hedefi  gelindi" . "Gelin  yok olmasi  lazım!.  "Kazanç oğlanınya!" Onlara  göre   "gelinden kurtulunca "bayram  yapacaklar!".  Kurulu düzeni  "kambaklamak  denir  buna!.

Gelin  her defasında  üstesinden  gelmek  için  mücadelesini verir.
Paranın kazandığı çevreler  yukarıda  anlatıldığı  gibi  bu  aileyi  bozma  mücadelesi  verirler.
Gelinde artik akli durmus bir yere kadar  oda kendini kaybeder.
Madem  öyle bir takım oda kendine  göre " komşu akran  edinir". Gidişat  kötü!  "Büyücülere  yönlenir!. Cahil bir çevrenin içinde ya! ." Pest eder  yeter artık madem  bana acınmıyor bu  ailede ;
o da kendince belki bir  çıkar yolu bulurum diye :  Arkadaşlarıyla  birlikte  büyücüye  gider.
"Gelinin gayesi  paranın peşinde olan  insanları  uzaklaştırıp aileyi  toparlamak".
"Büycü yaşlı bir  kadin"!!. Şehrin bir semtinde "ne"  tanıdıkla gider  gelin!.  Kocakarı 
yuvarlak  bir  "masa açar  üzerine bir " bakır  tas  koyar  içinde de "su  var " kadın  "suya  bakar  konuşur  konuşur!?. Etrafina  tükürür!!.
-  Kara    Tavuk alacaksın ,  ben öyle  ikinci  geldiğinde  işini  çözeceğim!.  BIrde   Onaltı     çeşit   Iplik    ister. Düğüm   atacağım  senin  hayatını  kurtaracağım. 
Gelin  buna  inanır. Semtin birinden gecerken  mahalle  arasında   orası  yeni   Şehirleşme olduğu  için  birazda  köy  gibi.  Sokaklarda  tavuklar  dolaşıyor.  Ormanın  kıyısında  gece kondu  evi.  Tavuğun  sahibini  sorar  gelin :   Karşısındaki  konuşan  şahıs
-  bizim  der.
- Iyi  ben  bu  kara tavuğu satın almak istiyorum
 sahibi
- pekiyi şu kadar fiyat  eder.  
 Hiç bakmaz  paraya   alacak  olan  kişi. Parasını  öder  kara  Tavuğu   alır. 
Büyücünün  yolunu  tutar bir  tanıdıkla.  Büyücü    kara tavuk'u
oğluna  Kestirir. Bütün  aile  balkonda  karşılar. " Kadın  bir  çerceve  otutturmuş  iki metreye 
iki  metre   resmini  komuş!".    
- Bız ocağız. ailemden   kalma  bu  meslek!
Kesim işlemi  bittikten  sonra  büyücü ihtiyar  kadın  odasına  alır  müşterilerini  sanki  suya  bakar  yukarıda  anlatıldığı  gibi  . " Üfürür sağa  sola  . Tükürür  sana tuzak kuranları görüyorum  diye".
- sarisin  yurt  disindan  gelme  bir  kadin  size büyü yapmis 
Tabiki  büyücüdeki  müşteride 
-ya  öylemi  bir  kaç  isim  verir  çenesi  daha 
çok  açılırr.
-Tamam  artık  benim  işim  bitti  bu  ipleri  dediğim  gibi   düğümliyecegim şu şu yerlere yerleştirin
 kadın  inanır  huzur istiyor ya!  "Tek  çabası  aileyi  toparlamak!".
Aynen  uygular tüm  islemleri.
Meğerse biri  can  derdindeyken  bir  diğeri   boğaz  derdindeymiş. Bedavadan  Kadının  hem  parasını  alır  . Birde  üstüne  kocaman bir kara tavuk yerler   büyücüler .   "Dünya  hep  zalimlerin     elinde     böylece       gelip      gider!".
Anlatmak   istediğim   :
Kara tavuk hıkayesıde     burada        noktalanır.
 İnsanlar  her  zaman inasnın     zaaf      yanlarını  kullanıp  hemen   çullanırlar.
Buda   böyle bir hıkayedir : (  "Zayıflığından    yararlanmak)!".
 
28 / 01 /15 "Luxemburg'dan".


( Kara Tavuk başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 23.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.