Gözlerinize Sağlık!

Gözlerinize Sağlık!

Shakespeare’nin’ bir sözüyle başlamak istedim.Gözyaşıyla yıkanan yüzden daha temiz bir yüz olamaz...
Gözlerimiz, Dünya hazinemizdir...

Allah ağlatmasın da, Dünya’ya gelirken de ağlarız ve giderken de ağlarız, Aşık oluruz 
ağlarız, seviniriz ağlarız , üzülürüz ağlarız, billur dur gözyaşlarımız arınırız...

Ağlamak güzeldir aslında , içimizdeki zehri atarız, arınır ruhumuz uçsuz bucaksız okyanuslar gibi...
Doktorlar derki , ağlayamıyorsanız yapay gözyaşı damlatıp ağlamak gerekiyormuş, ağlamayan gözlerin , göz pınarları kuruduğundan göz körlüğüne neden de olmaktaymış...

Dünya ile buluşturan en önemli organımız, gözlerimiz.Yaz mevsimlerinde bol bol böğürtlen yememiz gerekiyor, gözlerimizin dostuymuş. İbi- n Sina’yı da anmadan geçemeyeceğim.Şöyle der’ gözlerinizin sağlığı için birkaç sap mayıs papatyası haşlayın soğuyunca birkaç damla limon damlatıp gözlerini yıkayın.Mikropları kırıp göz hastalıklarından koruyrmuş. Uyguladım ve çok yararı olduğunu gördüm.

İlerleyen yaşlarımızda gözlük kullanmak zorunda kalıyoruz., Ben üç yıldır kullanmaktayım.Gözlüğü her kullandığımda icat edene dilimin döndüğünce dua ediyorum.Mekanı cennet olsun..
İlk gözlükçü dükkanı 1783′de Philadelphia’da açılmış, kimin icat ettiği de bilinmiyor.Bu kişinin 1250 veya 1280 yıllarında Venedik’te yaşamış olması büyük bir olasılık diye düşünülüyor...

İnsanlık tarihin en büyük teşekkürü bu olsa gerek. Görme engellilerine de yardımcı olmamız gerektiğini de asla unutmamalıyız...

Gözlerimizle Dünya’ya hakimiz , değerini bilerek yaşamalıyız.Gözlerinize sağlık okuduğunuz için...

Oya Gedik
( Gözlerinize Sağlık! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 20.07.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.