SİYAHINDA GECENİN RENGİNİ! Anlatabilirmisiniz siyahında gecenin rengini ?

Katran karası çöker güneşin üstüne; kara kara karanlık bir gece başlar.Yalnızlığında kala kalırsınız.Çıkmak istersiniz o karadan ,saat yürür kaplunbağa hızıyla, durmuştur sanki ,akrepin yelkovanla sevişme saatleridir ; örümceker mutludur o gece karasında ağlarını örerler özgürce o sekiz gözleriyle...

Karanlıklara kara kaleminzle şiir yazmak istersiniz , mum ışığı aydınlatmaz ki sayfalarınızı
kara kaplıyı açarsınız çaresiz ,o ilk kara gecenize yaslanıp , ışık verin bana kaybolan anılarım ışık verin derken ,gözyaşlarınızın kara geceye damladığını hissedersiniz ılık ve sıcak...

Yağmurlar yağsın istersinz şimşekler çaksın aydnlansın gecenin siyahları ,buluşmalıyız ki,hani o karanlık ormanların yeni yeşeren mevsimlerinde, yarım kalmış sevdanıza şiirler yazıp o karanlık geceyi bölsün dizelerim ,anlatayım bir günü iki gün saydığım özlemini . Her yer karanlığa bürünmüştür dizleriniz tutmaz ki; ürkütür siyah geceler ,karanlık kuyular gibi taş atarsınız ya, ses neden sonra yankı yapar ...

Bir şarkı tutturur diliniz ,karadutum ,çatal karam ,çingenem sesiniz çıkmaz ki,güftenin sayfasında, güfte yanızlığında bestesiz halidir ...

Günahlar yağar geceye ,günahsız yüreğinizden çığlıklarınınızn sesini ancak siz duyarsınınız ,yol verin güneşe yol verin sabah olsun artık,kaybolsun yalnızlık .Gözyaşlarım arıtın ki geceyi, billur bir gün doğsun desenizde katar geçer gibi uzar gece gözlerinizin raylarında.

Ben bilirim ,

siyahında gecenin rengini ,

boyarsın gecenin tuvaline siyah gecelerin bitmeyen tükenmeyen boyasıyla...


Oya Gedik
Okuduğum bir şairin, şiiri anısına ...



( Siyahında Gecenin Rengini! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 4.11.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.