Sigaramı bir türlü  yakamadım bir rüzgar ki titriyordu ellerim yazımı zor yazabiliyordum klavyemde ...
 
 İstanbul dan bir hayli uzaklardayım,sessizlik var arındı beynim İstanbul'umun kargaşa seslerinden de ,şu var ki bitti güzelim yaz ,yoğun bir koşmacayla geldi geçti,  kış kapımıza dayanmış  da haberim yok...
      
 
Balkan rüzgarıydı bu sert ve haşince esen daha Eylül bitmedi ki.  
 
Son sesleriydi cır cır böceklerinin , üşüyorlardı kış burnunu gösteriyordu yavaştan ağaçlardaki yapraklar sarıya boyanmıştı,kaldığım evin bahçesinde iki yavru kuzu vardı birbirne sığınıp ısınıyorlardı,soğukta donmuş bal arıları da kelebeklerle aynı hızda uçuşuyorlardı .Ah unutuyordum güller de son tomurcuklarını sunuyordu o deli rüzgar ve soğuklara aldırmadan ...
 
  Nasıl temiz bir oksijen bu sessizlikle birlikte ,sigaramı içerken utandım adeta,keşke kırk yıllık sigara tiryakisi olmasaydım...
 
 Derken ,Balkan'larda doğan rahmetli babamı anımsattı bu Balkan rüzgarı.Bir kışlar olurmuş evlerinin camları gözükmezmiş.O karakışlardaki muhabbetleri anlatırken ben öyle ısınırdım ki ; sıcacık sıcacık,babam da yanımda ya...
 
  Kestane gecelerinde o koyu sohbetlerini anlatırken imrenirdim doğrusu tam ballı kestane tadında. Kış geliyorsun gelmesine de kestanelar narlar  ayvaların var ya var ya ,kış ömre bedel oluyor vallahi...
 
  Arkadaşlarım beni hep davet ederler evlerine hafta sonları gelde sabahlayalım şiirle diye ,çok yoğunum derim ,beni gerçekten tanıyanlar  da kestane var suda pişmişi dediklerinde tüm işlerimi bırakıp giderim .Beni ikna edip kandırma yollarını bildiklerinden..
 
  Balkan rüzgarı beni bu gece öyle çarptı ki,kışa merhaba dedim ,rahmetli babamı anımsadım,yaz gidiyor gitsin suda pişmiş kestaneleri düşündükçe soğuklara aldırmadım Balkan rüzgarı..!
 
Oya Gedik
 
 
 Not :Resim çalışmalarımdan,bir kare...
 
 
 
 
 
 
( Balkan Rüzgarı... başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 30.09.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.