"Aşk mutluluğunu, evlendikten sonra da sürdürebilseydik,dünya cennet olurdu."Jean.J.Rousseau'nun  bu güzel sözüyle başlıyor  Sibel Üresin'in " Nikahta Keramet  Var" adlı kitabı.Aile,evlilik ve çocuk konularının ele alındığı bu kitapta ayet ve hadislere sıkça yer verilmiş,örnekler ve karşılaştırmalarla  bazı karmaşık teorilerin anlaşılması sağlanmış.

İnsan niçin evlenmelidir?
*Dinin emrini yerine getirmek için,
* Neslinin devamı için,
*Yalnızlıktan kurtulmak için,
*Anne- baba statüsü kazanmak için,
*Zinadan sakınmak için,
*Topluma faydalı bireyler yetiştirmek için,
*Çevresindekilerin baskısından kurtulmak için.

Evliliği  şöyle tanımlamaktadır: "Evliliğin gerçekleşmesi,suyun oluşumuna benzetilir.Nasıl ki suyun oluşabilmesi için hidrojen ile oksijenin birbirlerini tamamlaması gerekirse,evlilik için de kadın ile erkeğin,bazı özgürlüklerinden fedakarlık yaparak bir araya gelmeleri gerekmektedir.Kısacası insan, yalnız başına eksik ve yarımdır.Ancak  kadın ve erkek birbirleri sayesinde,"tamamlayıcı ve dengeleyici" olmaktadır.Bu nedenle insan için evlilik kaçınılmaz bir ihtiyaçtır."

Alemlere rahmet olarak gönderilen sevgili peygamberimiz şöyle buyurmuştur:
"Kişi hanımına,hanımı da ona baktığı  zaman,Allah onlara rahmet nazarı ile bakar.Hanımının elini tuttuğu zaman, parmaklarının  arasından  günahları dökülüverir."
"Sizden gücü yeten evlensin.Çünkü evlenmek,gözü harama karşı korur,namusu muhafaza eder.Evlenmeye gücü yetmeyen de oruç tutsun çünkü oruç şehveti kırar."
"Kadın dört şey için nikah edilir;malı,güzelliği,soyu ve dindarlığı...Sen bunlardan dindar olanını araştır,bul.Mesut olursun."
"Sofrada hanımının ağzına bir lokma ekmek vermek, ibadettir."
"Evlenen,dininin yarısını korumuştur.Artık diğer yarısını korumak için de Allah'a karşı gelmekten sakının!"
"Evlenen ve evlendiren,Allah'ın dostudur."
"Kolaylaştırınız,güçleştirmeyiniz,müjdeleyiniz,nefret ettirmeyiniz."

Evliliğin beş mutluluk hapı  nedir?
1.Olumluluk
2. Açıklık
3.Bağlılık
4.Sosyal çevre
5.Sorumlulukları paylaşmak.

Eşler arası çatışmaların kaynakları:
1.Farklı aile yapıları
2.Eşit olmayan görev dağılımı
3.Değişim talebi
4.Gerçek dışı beklentiler
5.Zamanla değişen duygu ve düşünceler
6.Otorite savaşı
7.İletişim kopukluğu

Eşler arası iletişimi zedeleyen faktörler:
1.Öğüt vermek,çözüm getirmek,yönlendirmek
2.Yargılamak,eleştirmek,ad takmak
3.Soru sormak,araştırmak,incelemek
4.Teşhis koymak
5.Teselli etmek,konuyu değiştirmek

Eşler arasındaki iletişim hataları:
1.Yıkıcı eleştiri
2.Genelleme
3.Akıl okuma ve yıkıcı niyet geliştirme
4.Geçmişi  getirme
5.Kendini tamamen haklı görme
6.Eşlerin kendi davranışları ile ilgili olarak sorumluluk almaması
7.İşi yokuşa sürmek
8.Mantığı silah olarak kullanma
9.Ses tonunu yükseltme
10.Eşlerden birinin danışman rolünü üstlenmesi


Gary Chapman, "Beş Sevgi Dili" isimli eserinde  sevgi dillerini beş ana kategoride sıralar:
*Onay sözleri
*Nitelikli beraberlik
*Armağan alma
*Hizmet davranışları
*Dokunsal temaslar

Eflatun’a sormuşlar:

– İnsanoğlunun sizi en çok şaşırtan iki davranışı nedir?

– Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler. Ne var ki çocukluklarını özlerler. Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler. Ama sağlıklarını geri almak için de para öderler. Yarınlarından endişe duyarken bugünü unuturlar. Sonuçta, ne bugünü, ne de yarını yaşarlar. Hiç ölmeyecek gibi yaparlar. Ancak hiç yaşamamış gibi ölürler.

– Peki siz ne öneriyorsunuz?

– Kimseye kendinizi “sevdirmeye” kalkmayın ! Yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi “sevilmeye” bırakmaktır. Önemli olan, hayatta,”en çok şeye sahip olmak” değil,”en az şey”e ihtiyaç duymaktır.

Kitabın son sayfasında ise yazar okuyuculara  bir çağrıda bulunuyor:

"Allah'ın emri ve Sevgili Peygamberimiz'in sünneti olan  evliliği gerçekleştirenlere ne mutlu! Bu nedenle  evlendiğinizde deyin ki: 'Elhamdülillah evliyim!Çünkü Allah'ın ve peygamber'in emrini yerine getirdim.'


( Nikahta Keramet Var başlıklı yazı berberce tarafından 3.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.