*Eşekler, semercilerin öldüğü gün özgür olur.

*Unutma dost,kargalar  sadece  leşe üşüşürler.

*Çakalların çok olduğu yerde aslanların kükremesi  nafiledir.

*Kadınların silahı gözyaşları, erkeklerin silahı  ise edebiyattır.

*Sanatçılar bir sofra kurar toplumun önüne,içinde pilavı salatası,çorbası,tatlısı olan ve isteyen istediğinden yer.Ancak sanatçının birini önermesi diğerlerini kuşkuya düşürecektir bu yüzden siyasi kimlikleri,sanatlarının önüne geçmemelidir çünkü siyasetin mayasında ayrıştırma vardır ve bu ise sanata ihanettir.

*Fikirler,hayaller,acılar,tatlar hatta hastalıklar bile misafirdir insanoğluna,vakti geldiğinde teker teker giderler.

*Gölgeler,gövdelerin sessiz katipleridir.

*"Dünyada en zor şey nedir?"diye sorsalar birincisi öksüz kalmak ikincisi aç kalmak üçünsü de sevgisiz kalmak derdim.

*Sevgi,herşeyin hem anası hem  yüz karası hem de baş belasıdır.

*Adam olunmaz,doğulur.

*Unutma yeğen,kartallar yüksekten uçar ama yerdeki karıncalara yem olur.

*"Kadınların en güzel yeri görünmeyen yerleridir."diyorum kıs kıs  gülüyorlar.Bilmiyorlar ki dünyanın en güzel yeri ana şevkatidir."

*Gölgede duranın gölgesi olmaz.

*Dinleri,dilleri,giyimleri ve fikirleri ayrı olsa da tüm insanların,gözyaşları hep aynı renktedir.

*Acımasızdır zaman,önce sevdiklerini alır sonra da seni.

* Kalmak mı zor yoksa gitmek mi? Giden kalanda zulümdür,kalansa gidende sürgün.

*Sakat at,can yoldaşı olmaktan çok ayak bağı olur sahibine.

*Mükemmel olmaya çalışmayın, olduğunuzda mükemmel olun yeter.

*İnsan,değiştiremediğinde değişir.

İnsan;hayalleri bittiğinde yaşlanır,umutları bittiğinde ölür,terkedildiğinde ise çürür.

*Düşmanın acısı düşmanına  hem cesaret verir hem de zevk.

*Seven affeder,sevmeyen ise kahır.

*Seven sevdiğinin yanında değilse ya  hastadır ya sakattır ya da ölüdür.

*Çürük temele sağlam bina inşa edilmez.

*Güven öyle limandır ki her kaptan yanaşmayı göze alamaz."

*Yollar ayırsa da yıllar birleştirir bu dünyada ya da mahşerde.

*Allah,şefaat ve kıyamet...Aşkın kısaltılmış hali.

*Gitmek kolaysa dönmek fanta,ikisi fe aynı kapıya çıkar.

*Hep kendi doğrularını görenler,başkalarının doğrularına hem kördür hem de sağır.

*Biz insanlara olan güvenimizi "tükenmez kalem" dedikleri kalemlerin tükenmesiyle kaybettik.

*Altın yere düşmekle kıymetini,insan dile  düşmekle hürmetini yitirmez.

*Keşke herkes aldığını geri verseydi;kimi paramızı kimi aşkımızı kimi de yıllarımızı.

*Aşık,aşkının hem mucididir hem de celladı.

*Politikacılar halkın oylarına,sanatçılar ise halkın zamanına taliptir.

( Aforizmalar 2 başlıklı yazı berberce tarafından 22.07.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.