*Gidenler de acıtır kalanlar da.


*Sonuç ne olursa olsun;mazlumların gözyaşı,zalimlerin kılıcından keskindir.

*Biz adam olmayız neden mi?
Namus,namussuzların dilinde,
Kalem  cahillerin elinde,
Kilitse hırsızların.

*Kadınlar başkaları için yaşarlar.

*Emeklemeden yürümek isteyenler,koşamadan düşerler.

*İnsanlar konuşup sarılır itlerse havlayıp dalaşır.


*Yel,eğri durandan çok dik durana vurur.

*Dik olanın gölgesi eğri olamaz. 

*Ben seni ne kalbimle sevdim ne de aklımla;ben seni ruhumla sevdim çünkü ruh ne durur ne de unutur.

*Namussuzların  namuslu rolü yaptığı bir yerde ne ahlak vardır ne de din.

*Geç dilenmiş özür suçu kapatmaz,kabartır.

*Bedelin söylenmesi kolay ödenmesi zordur,zaferinse yazılması kolay kazanılması zordur.

*Dünler yalan oldu yarınlarsa düşman.

*Kimi iz bırakır kimi is bırakır dostum, unutma ya ananla anılırsın  ya da anılarınla.

*Adı "aşk "olan bu sermayenin kredisi "sevgi",taksiti "ilgi" hibesi ise "gözyaşıdır."

*Sakın büyüme çocuk,büyüdükçe sevgin azalır,hayallerin küçülür,düşmanlarınsa çoğalır.

*Unutma dost,alçak gönüllüler olduğu kadar  alçaklara gönül verenler de vardır.

*Biçtiğin ektiğinden fazla olsun ki sevgi kıtlığı yaşamayasın.

*Kökü sağlam olan  rüzgara boyun eğmez,baş kaldırır.

*Öleceğini bilen ancak hiç ölmeyecekmiş gibi çalışan  tek canlıya insan denir.

*Eğilseydik çok kapılardan geçerdik ancak dik durduk,bu yüzden dış kapının dış mandalı olduk hep.

*Atlar hızlı koşarmış bir ok yeter, kartallar yüksekten uçarmış bir kurşun yeter.

*Sevmek sanatsa eğer eseri ihanet değil,merhamet olmalıdır.

*Güvenilir olmayan limanın rotasını ya yel belirler ya da eller.

*Mevsimler gibi olmalı insanlar,her saat değişen hava durumu gibi değil.

*Aşksız hayat borokoli gibidir,tatsız tuzsuz fakat faydalıdır.



( Aforizmalar başlıklı yazı berberce tarafından 28.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.