Soğuk karlı bir kış gününde sıcacık bir odanın verdiği keyfi düşünelim istedim bugün.
Ve yine öyle soğuk bir gecede elleri soğuktan donmuş bir çöpün alevine bile muhtaç zavallı
bir insanın acılarını. Hayat tezatlarla dolu, biri sıcak odasında bunaldım diye şikâyet ederken,
diğeri dondum diye feryat ediyor.Neden böyle neden insan sahip olduklarının değerini bilmez. Neden kendinden daha zor durumda olanların halini düşünmeden hep daha fazlasını ister.
 
 
Aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz/ demiş atalarımız.Doğruluk derecesi yüzde yüz olsa gerek.
Gözü yüksekte olanın, onuru aşağıya inermiş. Çünkü insan ihtiraslarına gem vurmayı öğrenemediği sürece, amacına erişmek için onurundan fedakârlık etmek zorunda kalacaktır.
Kişi olmayacak işlere heves etmemeli ki şerefi kadar değerli olan izzeti nefsinden yoksun
kalmasın. Bir takım şeylere duyduğumuz manasız ihtiraslar o yüce Yaratan'ın lütfettiği
hayatımızın yanında ne kadar değersizdir.
 
 
Hepimizin ulaşmak istediği hedefler vardır ki; mutlaka olmalıdır da. Ama bunları ihtiras
haline getirirsek, elde edeceğimiz şey kocaman bir sıfır olur.
Bazı insanlar sırf kişisel hırsları yüzünden hem kendilerinin, hem de çevresindekilerin
hayatını mahveder. Sonuçta kazanılansa bir dolu pişmanlık, ya da vicdan azabıdır.
 
 
Bazıları fazlasını hayal ederek var olanı kaybeder bilinen deyimle sermayeyi kediye yükler.
Bir başkası şöhret nam demiş gururunu harcamış ve pespaye olmuş. Diğeri binalar yapmış
kat üstüne kat, daha çok kazanmak için çalmış malzemeden ve o para kuleleri başkalarına
mezar olmuş. Sonuçta bir bakıyorsunuz ki nefsine yenilen insan, ihtiraslarının kurbanı olmuş.
 
 
Ve galiba en büyük kötülüğü de önce kendine yapıyor kişi. Hayat beklentilerimizin
kesiştiği noktada yapmak istediklerimiz için amaçtır. İçine ihtiras nefis katmadığımız
hedefler beklentilerimizin nihai istikametidir.
 
 
Mesele azimle ama hırsa kapılmadan çalışmak sabretmektir. İhtiraslarımızın değil hak ettiğimiz beklentilerin gerçekleşmesi halinde yaşanan mutluluk emsalsiz bir keyifle dolacaktır yüreğimize. Bir kaç yıl bir kaç ay veya gün sonrası değil yaşamın getireceği güzellikleri, yerine göre sıkıntılarını da göze alarak beklemek en güzeli sanırım.
Tüm beklentilerinizin hayırlı olması dileklerimle.
 

Şükran Aydoğan / Yalova / 16.10.2011
--------------------------------

( İnsan Ve İhtirasları başlıklı yazı Şükran Aydoğan tarafından 11.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.