1 Neden Neden


Hangi gece gölgeler aleminde yaşadığım bu ruh iklimimdeki durgunluğu sona erdirecek... Yoksa bu ömrüme ihanet hayatıma aldatıcı bir süküt mu? Bilmiyorum ki neden ruhum bütün rüzgarlara bütün fırtınalara açık en küçük bir meltemle alabora oluveriyorum... Neden bu en küçük fırtınalarda bindiğim gemi dümensiz kalıyor... Neden bocalıyorum , neden küçülüyorum, neden ölüp ölüp diriliyorum, neden tüm insanlar karşımda birer gölge oluveriyorlar neden konuşan gülen inleyen eriyen bir gölge oluyorum ... Neden her saniye toprak nasıl suları emerse zamanda beni böyle eritiyor... Neden sürünün terkettiği hasta bir koyun gibiyim... Neden evim bana gurbet neden şuurumun vatanı ihtilale uğramış, neden bedenim bu topraklara bağlıyken ruhum soyut ... Neden yangından uzaklaşır gibi uzaklaşıyorum her şeyden , bu dünya bu kadar mı kirli oldu bu yüreğime...  Neden hafızamda cehennemi taşıyorum... Neden bu kaçışım  ... Neden bir kendime özüme dünüş değil bir arayış değil bir acziyet... Neden her çığlık her kahkaha her cıvıltı bu muhteşem gökkubenin altında hayatıma akisler bırakmıyor... Neden şuurumun mağaralarını dış aleme kapatmışım , neden gücüm yetmiyor , neden bir çareyim bu hayat denen acziyet karşısında ... Neden kâh irkilerek , kâh korkarak kâh şaşarak garip bir hal yaşıyorum... Neden bütün devirlerin bütün ülkelerin bütün kıtaların paryasıyım... Neden hayatım durup dururken angaraya ... Neden mazimi kaybettim tarihimi unuttum inançlarım neden ölüm yatağında... Neden ruhum Hiroşima ya atılan atom bombası kadar yakıcı neden duygularım Nagazaki ye atılan atom bombası kadar sonsuza yaklaştırıcı... Neden kabusa lağıma sonsuzluğa uçuruma   ırmak gibi dükülüyorum... Neden amayım önümdeki uçurumu göremiyorum... Neden Nuh'un gemisini kaçırmış  tufana yakalanmış bir ruhu haliyet içerisindeyim... Neden Eyübun ızdırabı gibi içim acılarımdan haz duymuyor... Neden duygularım zindanda  söylenen bir şarkı kadar anlamsız zindanda söylenen şarkıyı kim dinler ki? Zindanda söylenen şarkı ölüm kokar kin kokar küfür kokar , ölüm açacak o zindanın kapısını bir gün o zindanın ardına kadar, neden bu kadar acılarımı büyüten haysiyete sahibim... Neden yedi milyar insanın yaşadığı bir dünyada ben yalnızım neden yürüdüğüm yollar yokuş neden tutuğum güller dikenli  neden gündüzüme karanlıklar yağıyor gökkubeden soğuk ve ıslak, neden yerden çamur fışkırıyor yüzüme yüzüme... Neden söylenen sözü bir mıknatıs gibi zehirli bir kama gibi yüreğime çekiyorum... Neden bu yanlızlık mağarasından kaçamıyorum neden karanlıklarımı aydınlığa çevirecek kılavuzum beni anlamıyor... Neden yeni bir güneşe Peyk olamıyorum , neden bir trajedi içindeyim hep karaya oynuyorum beyaza oynamak isterken... Neden hep yarı yoldayım bir kabus içindeyim, yürüyemiyorum,  neden bu kadar umutsuz ve ufuksuzum neden hayatımı bir çöl olarak görüyorum neden düşüncelerim bir işe yaramayan ömrü hürriyetsizliğe hapsedilmiş bir harem ağası , neden bir güvercin gibi hürriyete koşamıyorum neden mavi gök gözlerime uzak  görünüyor  NEDEN NEDEN NEDEN ... 

( Neden Neden başlıklı yazı H.GÜNDOĞAN tarafından 9.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.