İlim çok değerli bir hazinedir. Bu hazineye sahip olmak için çok okumak okuduklarını yaşamak yaşadıklarını anlatmak gerekir.Susayan gönüllere ilmimizi gizlemeden susuzluğunu gidermek büyük erdemdir.Peygamber (s.a.v) medineye hicret edince ilk iş olarak mescidi nebeviyi ve yanına ''suffe''denilen İslamiyetin ilk üniversitesini kurmuştur.Burada yetişen sahabe efendilerimiz öğrendikleri ilimi büyük bir istek ve özveri ile insanlığa anlatmışlardır.Peygamber (s.a.s);''İlim tahsili için sefere çıkan kimse(evine)dönünceye kadar Allah yolundadır''(Tirmizi,Kitabu'l-ilim,v,s,29)buyurmuşlardır.Bizlerde ilim öğrenelim.Çevremizde ilme değer veren nesillerin oluşması için öncü rol oynayalım.Fani dünyanın girdaplı yollarına saplanıp hayatımızı karartmayalım.Zümrütten daha değerli olan ilme aşık olalım.Aşkla öğrenmeye çalışalım.Biz kendimizi,evlatlarımızı,sorumlu olduklarımızı hak ile donatmazsak toplumumuzda ilmin kalkmasına ,ilim adamı yetişmemesine zemin hazırlamış oluruz.Bu büyük bir vebaldir.İlim bir toplumdan kalkarsa o toplum iflah olmaz.O toplumda boş çuvallar kendini alim zannetmeye başlar.Atalarımızın boş çuval ayakta durmaz,diyerek kendimiz yetiştirmenin son derece önemli olduğunu vurgulamışlardır.İlmin kalkması kıyamet alametlerindendir.Peygamber (s.a.s)''ilmin kalkması,cehaletin yerleşmesi, sarhoşluk veren içkinin içilmesi, ve zinanın çoğalması,kıyamet alametlerindendir.''(Buhari,Kitabu'l-ilm,1,s,28)
İlim öğrenmek ve öğretmek sadaka vermek gibidir.Peygamber(s.a.s):''Sadakaların en üstünü,Müslüman kişinin ilim öğrenmesi,sonra da onu kardeşine öğretmesidir.''(İbn Mace,Mukaddime,1,)Buyurarak bizleri ilme teşvik etmektedir.
Gerçek ilimi öğrenip bereketli yağmur misali susayan yürekleri serinletelim.Serap gören bireyleri serap görmekten kurtaralım.Çölde vaha bulmuş gibi ilme sarılalım.Öğrendiğimiz ilmi güneş misali cimrilik yapmadan her bireye öğretelim.Testere misali öğrendiklerimizi paylaşalım , Öğrendiklerimizi paylaşma konusunda kötü zaaf sergileyip yıkıcı olmayalım.Keser misali hep bana hep ban  düşüncesini beyinlerimizden iharaç edelim.Zümrüt elbise olan ilmi giyelim.Çevremizin de zümrüt elbise giymesi için içten ve samimi davranalım.Yapmacık hareketlerden,bencilliklerden,kibir hastalığından,haset mikrobundan  Hak ile kurtulalım.Her zaman doğru hedef peşinde koşalım,Mazlumun yanında,dertlinin derdi ile hemdert olalım.Sevelim sevilelim.Birlikte merdivenleri omuz omuza çıkalım,İlim hazine,sahipsen bu hazineye,dağıt çevrene ferahlasın bedenler.
Selam ve dua ile Rabbülalemine emanet olun.İlyas DOĞRU/KARS
( Zümrüt Elbise 2 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 8.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.