Bunalımda yaşayan ruhlar bu hale neden düştü?Ruhi çöküntünün temel sebebi nedir?İstikametini şaşırmış belleklere çözüm önerileri nelerdir?Bu soruları gelin birlikte çözüme kavuşturalım.
Değerli dostlar
Teknolojinin baş döndürücü bir hızla yol aldığı çağımızda ruhi bunalımlar da artmaktadır.Edep mahrumları,ar damarı çatlayanlar,saygı , sevgi ve merhamet duygularından mahrumlar (üzülerek ifade etmeliyiz ki)çoğalmaktadır.Tam bu noktada hepimiz bir an durup muhasebe yapmalıyız.Toplumumuzun kanayan yaralarına benim faydam var mı? Veyahut ne gibi faydam olabilir.Biz bu toplumun birer üyesi olarak toplumumuza pozitif yönde ne gibi katkı sağlaya biliriz.İstikametini şaşırmış belleklere ne gibi çözüm reçetesi suna biliriz.(vb)soruları kendimize sorup yeniden uyanışa geçmeliyiz.Atalarımızın ''Rüzgar eken fırtına biçer''sözü konumuzla adeta örtüşüyor.Biz rotadan sapan beyinlerin oluşumuna seyirci kalırsak,susarak destek verirsek fırtınalarda sürüklenir iflah olmayız.Toplumumuzda oluşan kansere bir vatandaş olarak hele hele bir mü'min olarak sessiz kalamayız.Taşın altına yüreğimizi koyup sağlıklı nesillerin tezahür etmesi için canla başla çalışmamız gerekmektedir.
Toplumumuzda artan bu edep yoksunları bu hale gelmesinin birinci sebebi eğitimden mahrum kalmalarıdır.İlk eğitim ailede verilir.Biz gençlerimizi Nübüvvetin merhamet pınarından besleyemezsek toplumumuzda kanser oluşur.İlk eğitim ailede sağlam verilirse,Kur'an ve sünnet aşkı ile ciğerparelerimiz yetişirse edepli,vakarlı,sevgi ve merhamet duyguları ile donatılmış bir oksijen deposu olan genç, toplumumuza kazandırmış oluruz.Her birey sorumluluk duygusu ile evlatlarını yetiştirirse istikametini şaşırmış bellekler,ruhi bunalım yaşayan nesiller  tezahür etmez.Yüreklere nübüvvetin rahmet pınarı yerleşirse yüreklerde yürek devleti kurulur.Vücut ülkemizin sultanı kalbimizde kurulan bu yürek devleti etki alanını menfi yönde genişletir.Çevrede sümbüllerle ,bülbüller tezahür eder.
Bir mü'min olarak bizler''bana ne, neme lazım ,her koyun kendi bacağından asılır.''sözlerini kesinlikle kullanamaz ,kullanmamalıdır.Şuurlu bir hayat tarzının oluşmasında bu sözlere kesinlikle yer yoktur.
Kur'n-ı Kerimde Rabbimiz nefis muhasebesi konusunda:''Ey mü'minler!Allah'tan korkun.Herkes yarın için ne ayırdığına baksın.Allah'tan korkun,çünkü O,yaptıklarınızdan haberdardır.''(Haşr suresi,18)buyurarak bizlerin yaptığı işleri gözden geçirmemiz gerektiği özellikle vurgulanmaktadır.Hz.Ömer :''Hesaba çekilmeden önce kendi kendinizi hesaba çekiniz.Amelleriniz tartılmadan siz onları tartınız.''diyerek bizleri uyarmaktadır.Toplumumuzda oluşan kanserli hücreleri tedavi  etmek için ciğerparelerimize Kur'an ahlakını aşılamamız gerkmektedir.Ancak bu sayede susayan gönüller rahatlamış olur.Ahlaklı nesillerin oluşması için hemen şimdi harekete geçelim.Eyvaaah demeden ALLAH diyelim.Selam ve dua ile İlyas DOĞRU/KARS 

( İstikametini Şaşırmış Bellekler başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 23.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.