İslamiyetle 751 Talas savaşı ile tanışan atalarımız yüzyıllardır birlik ve baraberlik içinde yaşayarak günümüze ışık tutmaktadır.Kardeşliğin güçlü olduğu dönemlerde milletimizin yıldızı parlamış,her alanda önemli başarılara imzasını atmıştır.Birlik ve beraberlikten uzaklaşıldıkça,kardeşliğin yerini .kin,nefret,ayrımcılık aldıkça kurulan devletler zayıflayarak yıkılmıştır.Yıkılmaya da mahkumdur.İnsanoğlu kendi güvenliğini,huzurunu geçimini yanlız tek başına sağlayamaz.Muhakka ki diğer kardeşlerine ihtiyacı vardır.Kardeşlik sağlam tesis edilince o çevre insanları mutlu,bolluk ve bereket içerisinde hayatlarını idame ettirirler.Kardeşliğimizin sağlam olabilmesi için Kur'an'ın emirlerine ,Rasulullahın sünneti seniyyesine sımsıkı sarılmak gerekir.gereklidir.Bu  konuda Yüce Rabbimiz:(Hep birlikte Allah'ın ipine(KUR'AN'A)sımsıkı sarılın .Parçalanıp bölünmeyin,Allahın size olan nimetini, hatırlayın.Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de,O,kalplerinizi birleştirmişti.İşte O,nun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz.Yine siz,bir ateş çukurunun kenarın da idiniz de O sizi oradan kurtarmıştı.İşte Allah ,size ayetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz.(Al-i İmran,3/103)buyurmaktadır.Aynı havayı aynı suyu aynı güneşi aynı geceyi aynı toprağı paylaşıyoruz.Neden bir birimizi kıralım.Bu cennet vatanımızda asırlardan beri yaşanmış güçlü kardeşliği yeniden tesis edelim.Kardeşlerimizle omuz omuza vererek gelecek nesillere güzel bir meyve bırakalım.İster zengin olsun ister fakir olsun ,ister köylü olsun ,ister çifçi,memur,hademe,tüccar,mahrukatçı,muhasebeci olursa olsun hayatını idame ettirebilmesi için herkezin  bir birine ihtiyacı vardır.Şunu asla unutmayalım.Hepimiz aynı geminin yolcularıyız.Kurtuluşumuz için tek çıkar yol ,içinde bulunduğumuz gemiyi hep birlikte korumak ve kollamaktır.Dinimizde kardeşlik inanç temeline oturduğu için,mü'minlerin arasını bozacak her türlü suni ayrımlara,kırgınlıklara götüren hususlar şiddetle yerilmiştir.Soy,ırk,cins ,(vs)cahil toplum değerleri yerine,takva kriteri getirilerek toplumsal ahenk sağlanmıştır.Kur'an -ı Kerim de Rabbimiz:(Mü'minler ancak kardeştirler,Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin.Allah'a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin. Hucurat,49/10)buyurmaktadır.Bizlerde Rabbimizin emrine uyarak kırgınlıklarımızı,dargınlıklarımızı kaldırmalı,birbirimizin derdi ile hemdert olmalıyız.Ancak bu sayede istikamet yolunda gitmiş oluruz.Huzurlu,kardeşliğin pekiştiği güçlü ortamlarda gülller açar.Gül kokusunun hakim olduğu ortamlarda huzur oluşur.Güven duygusu oluşur.Bereket yağmur misali yağar.Sevgili peygamberimiz(s.a.v)kardeşlik ,birlik ve beraberlik konusunda hadisi şeriflerin de şöyle buyurmuşlardır.:(Birbirlerini sevmede,birbirlerine merhamette,birbirlerine şefkatte mü'minlerin misali,bir bedenin misalidir.Ondan bir uzuv rahatsız olursa ,diğer uzuvlar uykusuzluk ve hararetle ona iştirek ederler.Müslim,Birr.17,ıv,1999,2000)Hepimizin başından geçmiştir. Bir dişimiz sızlasa o gece sabah olmaz ,gece zaman sanki geçmez.Yediğin yemeğin tadı olmaz,tüm uzuvların rahatsız olur.Bizlerde bu rahatsızlık gibi kardeşlerimize bir sıkınrı  uğardığı zaman biz de rahatsız olmalıyız.Hemen yardımına koşmalıyız.Dinimiz birlik ve dayanışmaya büyük önem vermiştir.Kuvvetli bir rüzgarın önünde savrulan bir kum yığını ,çimeto ile sağlam betona dönüşürse,İslam kardeşliğinin hakim olduğu toplumda sağlamlaşır.Fırtınalar zarar veremez.Çünkü Rabbülalemin birlik ve beraberlik içinde olanlara yardım eder.Kur'an da Rabbimiz:('İşte bu benim dosdoğru yolum.Artık ona uyun.Başka yollara uymayın.Yoksa o yollar sizi parça parça edip doğru yoldan ayırır.İşte bunları,sakınasınız diye Allah size emreder.(En'am,6/153)buyurarak ,Kur'an çizdiği dosdoğru yolu göstermiştir.Bizler Peygamber(s.a.v)hayatını çok iyi bilmemiz gerekir.Dünya tarihinde eşine rastlanılmamış Ensar-Muhacir kardeşliği bizler için çok önemlidir.Sırf Allah(CC)rızası için evini,bineğini,ürünlerini paylaşmışlardır.Bizlerde sahabi efendilerimiz gibi birbirimizi dünya menfaati için değil sadace Rabbimizin rızası için sevmeliyiz.Bu konuda Peygamber(sav)efendimiz:(Birbirinizi sevmedikçe mü'min olamazsınız...(Müslim,İman22.ı,74;Tirmizi,İsti'zan,ı,v,52)buyurarak gerçek manada hakiki müslüman olabilmek için birbirimizi sevmenin şart olduğunu belirtmiştir.Müslüman hiçbir kardeşini küçük görmemeli aşağılamamalı,devamlı tevazu sahibi olmalıdır.Müslüman merhamet sahibi olmalıdır.Peygamberimiz(sav)İnsanlara merhamet etmeyene Allah ta merhamet etmez.Buhari,Tevhid,,Edep,18;Müslim''Fezail'',66)''Merhamet etmeyene merhamet edilmez(buhari,Edep,18)buyurarak bizlere merhametli olmayı tavsiye etmiştir.Bir birimizin hatalarını yüzüne vurup rencide etmemeli,tevazu ile merhametli davranmalıyız.Kırıcı olmamalıyız.Birlik beraberliğimizi perçinleyecek davranışlar sergilemeliyiz.Hiç bir kardeşimizi küçük görmemeli  ağzımızdan çıkana,yediğimiz lokmaya dikkat etmeliyiz.Şöyle bir hikaye anlatılır.Nahiv ilminde söz sahibi ,alim bir kişi vardı.Bu şahıs günlerden bir gün gemiyle yolculuğa çıktı.Kaptanın yanına sokularak sordu?
-Ey kaptan!Nahiv bilir misin? Kaptan:-Hayır bilmiyorum,dedi.Bu söz üzerine alim gülerek:-Desene ömrünün yarısı boşa gitti o zaman dedi.Kaptan bu söze kızmasına rağmen ses çıkarmadı.Aradan biraz zaman geçmişti ki,fırtına başladı..Gemi şiddetli fırtına nedeniyle bir girdabın ortasın da kaldı.Kaptan alime seslenerek:-Saygıdeğer efendim yüzme bilir misin?dedi.Nahiv alimi korkudan sığındığı yerden.ayağa kalkmadan cevap verdi:-Ben yüzme bilmem.Kaptan aldığı cevaptan dolayı sevinmişti.Alime seslenerek-Öyleyse çok yazık!Desene ömrünün tamamı boşa gitti.Çünkü gemi kapıldığı girdaptan bir daha kurtulamaz,batacak dedi.(Mesneviden hikayeler,s,138)Aynı gemide yolculuk yaptığımıza göre kendimize gelip elimize dilimize belimize sahip olalım.Kusurlarımızı araştırarak zamanımızı öldüreceğimize ,birlik ve beraberlik içinde yarınlara hazırlanalım...İlyas DOĞRU /KARS



( Güçlü Bağ Kardeşlik 1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 25.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.