Yalana  gerek  yok,sosyal medyadan  herkes gibi  ben de besleniyorum  ve bir arkadaşımın durumunda şu cümleleri okuyunca hem sevindim hem de üzüldüm birazcık:

"İnsan 40 yaşından önce gümüş çağını yaşar;
40 yaşından itibaren de altın...
Artık daha olgun ve daha tecrübeli...
Kendini yoran üzen her şeye daha mesafeli...
Zaman elinde mücevherden daha kıymetlidir.
Kimseye minnet etmez...
Baskıya dara gelmez...
Huzurun sakinlikte,
Mutluluğun sadelikte olduğunu bilir."

Arthur Schopenhauer şöyle söylemiş:
"İnsanın kırk yaşına kadar geçen yılları bir kitaptır, geri kalan yılları da o kitabın eleştirmesidir."


Peygamber Efendimiz  bir hadis-i şerifinde:"Kırk seneyi doldurduğu halde hayrı şerrine galip gelemeyen kimse,cehenneme doğru hazırlansın."buyurmuştur yani kırk  yaşından sonra bahaneler bulmanın,hatalara sığınmanın ve şer peşinde  koşmanın hiçbir anlamı yoktur.

40'lı yaşlar aklın başa geldiği,kişiliğin oturduğu,fikirlerin sabitlendiği, çalışma ve üretme yaşlarıdır ancak bazı hastalıklar kapınızı çalmaya başlar;saçlarınızda beyazlar görünür,dişleriniz ve saçlarınız dökülür,yüzünüzdeki kırışıklıklar açığa çıkar,sonra tansiyon,şeker,varis ve kansızlık sorunları...

40 sayısı  önemlidir çünkü;
*Hz.Muhammed'e kırk yaşında peygamberlik verilmesi,
*Ona  ilk bağlananların kırk kişi olması,
*Kişinin malının kırkta birini  zekat olarak vermesi.
*Deccal'ın 40 gün yaşayacağı,
*Hz.Yunus'un balığın  karnında 40 gün kaldığı gibi.

Bu yaşın en önemli özellikleri:
*Yanlış da olsa kendi kararlarınızı kendiniz veriyorsunuz.
*Artık kimseye güvenilmeyeceğinin farkına varıp kendi ayaklarınız üzerinizde durmaya çalışıyorsunuz.
*Kimseden yardım gelmesini istemiyorsunuz.
*Ve beklentileriniz de olmadığı için yaralarınıza kendiniz pansuman yapıyorsunuz.
*Ne kendinizi ne de başkalarını değiştirmek için uğraşmıyorsunuz.
*Çok insanlardan ziyade az insanlarla kaliteli sohbetleri seviyorsunuz.
*Kısacası kendiniz  oluyorsunuz.

"Hayat kırkından sonra  başlıyor."desem yanıldığım söylenemez çünkü bu kadar yeniliğe kavuşuyorsunuz ayrıca bu yaşlardaki kadınların daha güzel ve çekici oldukları uzmanlarca dile getirilmiyor mu?


( 40 Yaş başlıklı yazı berberce tarafından 19.08.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.