Bir mağarada kış uykusuna yatan ayıya,yılan ile fare  huzur vermeyince aklına bir fikir gelmiş.Yılana sormuş:
"Sen ne  yemek istersin?
Yılanın hoşuna gitmiş bu soru,dost olduklarını sanarak:
-Ben sütü çok severim,ayı kardeş,demiş, bu kara kış  gününde taze sütü nasıl buluruz?

Yılandan korkup  köşe bucak saklanan ve yılanın olmadığı vakitlerde ortalıkta cirit atan fareye sormuş:
-Sen ne yemek istersin?

Fare de adam yerine konduğunu  düşünerek çok sevinmiş ve hatta ayının elinden öpüp teşekkür etmiş.

-Taze kaşar peynirini çok severim,demiş, ama bu kır yılanın  bir gün avı olacağımdan çok korkuyorum.

Akıllı ayı,gülümseyerek;
-Korkma,demiş,yeter ki beni rahatsız etme geceleri.

Birkaç gün sonra derin bir kovanın dibine biraz süt  bir kaç dilim kaşar peyniri koymuş ve geçip bir köşeye saklanmış ayı,önce fare gelip kovanın içerisine düşmüş ardından da yılan,tam bu esnada koskoca bir taşı getirip üzerlerini kapatmış.

Fare pusuya düştüğünü kovadan çıkamayınca anlamış ama iş işten çoktan geçmiş hem yediği bir dilim peynir kursağında kalmış hem de yaşama sevinci.Yılansa bir taşla iki kuş vurdum diyerek hem fareyi yutmuş hem sütü içmiş ancak ayının böyle bir kalleşliği  neden yaptığı düşünürken hapsolduğu kovada  havasızlıktan  çırpınarak can vermiş.


Akıllı ayı ise  göbeğini kaşıya kaşıya derin uykusuna devam etmiş.



( Akıllı Ayı başlıklı yazı berberce tarafından 17.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.