"Anne, akşam yemeğinde ne var?
"Salçalı makarna ve zeytinyağlı pırasa...
"Pırasa mı?
"Evet yavrum,kış ayındayız bol bol sebze yemeliyiz ki hastalanmayalım."
"Çorba...
"Kremalı burokoli  çorbası var mis gibi,baban çok sever.
"Sadece bunlar mı?
"Allah bereket versin yavrum  daha ne olsun yoğurt ile salatayı saymıyorum zaten.
"Anne,internetten yemek siparişi vereyim mi?
"Ama yavrum,sofrayı hazırlamak üzereyim,her gün her gün neden böyle  yapıyorsun?
"Off anne,yemek istemiyorum,tamam."

Bizim çocukluğumuzda ne yemek seçme hakkımız vardı ne elbise seçme hakkı,annemiz babamız bize neyi uygun bulursa hep razı olurduk.Sofraya  hiçbir zaman küsmedik.Ekmeği hep kutsal bildik ve elimizden bir dilim ekmeği düşürsek  onu hemen öpüp  alnımıza  koyar tövbe ederdik,böyle öğretildik."Bu  tuzlu olmuş,bu acı,bu lezzetsiz ve pişmemiş,bu kötü kokuyor,"gibi cümleleri annelerimize  söyleyip onların o mübarek başlarını yere eğdirtmedik.

Önümüze ne koydularsa yedik hatta şimdiki çocuklar gibi,iki günde bir,hastalanmazdık;kuru soğanı veya marul yaprağını katıklık yapardık,salçalı ekmeğimiz en lüks yemeğimizdi ve bizler  çok mutluyduk.

Şimdiki anneler,akşama kadar telefonu ellerinden düşürmeyen çocuklarından menü istiyor:
"Akşam ne istersin yavrum?"

Onun da cevabı hazır zaten:
"Aman anne,kredi kartının şifresini söyler misin,on dakika sonra lahmacunlar kapıda."

( Yemek başlıklı yazı berberce tarafından 18.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.