Kitaplarla kitapseverlerin daha kapsamlı buluşma adresleri her bir bölgenin kitapevlerinden ziyade ulusal düzeydeki fuarlardır…
 
Buralarda kitapseverler sadece kitaplarla değil, aynı zamanda yazarlarıyla da buluşma imkânı buluyor; tanışıp söyleşide bulunuyor ve aldıkları kitaplarını yazarlarına imzalatıyorlar…
 
Kim bilir bu kitapseverlerin içerisinde de, nice cevherler vardır ki, bunların su yüzüne çıkmasını bu tür kültürel etkinlikler tetiklemektedir…
 
Her okuyucunun hayran olduğu ve hiçbir yazısını kaçırmadığı model şahsiyetler vardır. İşte okuyucu ile eser sahiplerinin bir araya gelip hasbıhal etmesi, kitap imzalatması ve hatıra kabilinden resimler çektirmesi, ileride güzel anılarla farklı biçimde müspet olarak temayüz edebilir…
 
Olumlu ve güzel yanları elbette ki oldukça fazla olan bu tür aktivitelerde kitapseverlerden edindiğimiz ve tasvip edilmeyen bir takım yönleri de söylemek gerekirse;
 

·         Şair ve yazarlar arasında oldukça kibirli olan, okuyucusunu herhangi bir nedenden dolayı azarlayanların varlığı…

·         Yazdığı kitabı, -pazarda sebze-meyve satar gibi gel vatandaş gel, havasında-  standının önünden geçenlerin eline verip, işte bu benim kitabım bundan al da sana imzalayayım gibi tavırlar…

·         Fuarlara giderken kimi yazarların sosyal medya üzerinde örgütlenip müşteri çekebilmek için her türlü reklama başvurup; içeriğinde derde deva, sadre şifa bir tek cümle bulunmayan eserlerini pazarlaması…

·         Kitaplarını alıp okuduğunuz ve etkilendiğiniz nicesini tanıdığınızda hayal kırıklığı yaşadıklarınızın varlığı…

·         Tabiri caizse her üç kişiden dördünün şair ve yazar olduğu bir ülkede yaşamanın garabetiyle korkunç bir bilgi kirliğinin varlığı…

·         Ticari kaygılarla kaleme alınmış, sloganlardan veya hamasi duygulardan müteşekkil eserlerin revaçta olması gerçeği…

·         Fikri eserlerden çok aşk içerikli ve özellikle kitabın ismi içerisinde aşk kelimesinin yer almasıyla popülerlik kazanması meselesi…
 
                Bu ve benzeri durumları biz öz eleştiri kabilinden değerlendirmek gerekir…
 
                Malatya’mızda daha önce Ramazan ayında kurulan  “Dini Yayınlar Kitap Fuarı”mız vardı. Son beş yıldır ulusal düzeyde Malatya Anadolu Kitap Fuarımızın bu yıl 5.si; 10-15 Mayıs 2016 tarihlerinde iki yüzün üzerinde yazar ve yayınevinin katılacağı görkemli bir şekilde açılıyor…
 
                Şehrimize taze bir kan ve heyecan getiren bu fuar özellikle gençlerimizin bilgi ve kültürlerini arttırmaları açısından oldukça önemlidir… Ancak, okullardan fuara getirilen öğrencilerin her hangi bir sergiye bakıp geçmeleri gibi kısa süreli uğramaları yeterli olmayıp daha sonra aileleriyle birlikte gelip doyasıya gezip görüp, tanışıp ve ihtiyaç duydukları kitapları edinmeleri gerekir…
 
                Yani sadece gezmek için fuara gidilmemelidir. Okumadan, okuduğunu anlamadan ve yararlı bilgileri sosyal hayata yansıtmadan medeni ve modern bir toplumu inşa etmek imkânsızdır…
 
                Ülkemizde önümüzdeki günlerde açılacak olan bazı fuarlar ve tarihleri şu şekildedir:
 

1-      8. Kocaeli Kitap Fuarı 14-22 Mayıs 2016

2-      5. Diyarbakır Kitap Fuarı 24 – 29 Mayıs 2016

3-      35. Kitap ve Kültür Fuarı 6 Haziran-1 Temmuz 2016

4-      35. Kitap ve Kültür Fuarı 12 Haziran-1 Temmuz 2016

5-       5. Sivas Kitap Günleri 01 – 04 Eylül 2016

6-      7. Antalya Konyaaltı Kitap Fuarı 23 Eylül – 10 Ekim 2016

7-      35. İstanbul Kitap Fuarı (İstanbul) – İstanbul Kitap Fuarı 2016 (TÜYAP) 12 – 20 Kasım 2016

8-      2.CNR Mersin Kitap Fuarı 26 Kasım – 4 Aralık 2016
 

Bu yılki Ulusal Kitap Fuarının Malatya’mız açısından her yönüyle bereketli ve hayırlı geçmesini diliyor, emeği geçen herkese; özellikle Büyükşehir Belediyemize şükranlarımızı arz ediyoruz…

 

MFK

( Kitap Fuar(lar)ı başlıklı yazı MFK tarafından 8.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.