Bakanına ve bakmayanına göre zırt pırt değişen bir sistemle arzu edilen istikamette yürümeyen eğitime, dört gözle beklediğimiz neşter vuruluyor artık…

 

Sürekli tatil yapan ve neredeyse hiç çalışmayan; yani bedavadan maaş alıp avare avare dolaşan öğretmenleri tam bir performansla çalışmaya sevk edecek olan veli ve öğrenci denetimi geliyor…

 

Pek yakında uygulamaya geçecek olan bu yeni ve müthiş proje, eğitim sistemimizi medeni-muasır seviyenin çok çok üzerine taşıyacak olan oldukça heyecan verici bir durum arz etmektedir…

 

Şimdiye kadar neden düşünülmedi diye insan kendi kendine hayıflanıyor, ama olsun; zararın neresinden dönülürse kârdır hesabıyla hareket edince bir nebze teselli oluyor işte…

 

Birçok öğretmenin şimdiden tedarik yaptığını hisseder gibiyim… Şöyle ki,

 

Kimi:

 

-          Zeki Müren de bizi görecek mi?
 
-          Ne kadar güzel, ne kadar kıskanılan mesleğimiz varmış ki herkes bizimle yakından ilgileniyor.
 
-          Depresyon hapları satanlar çok kazanacak.
 
-          Beni Türk müfettişlerine emanet ediniz.
 
-          Güzel bir uygulama. Bu konuda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. Öğrencilerimizin düz duvara tırmandığı, velilerimizin eğitime aşırı ilgili olduğu bu yıllarda eğitime büyük katkısı olacaktır.
 
-          Çok iyi ya... Hatta her dönem öğretmene karne verilsin. 3 zayıfı olan öğretmenin velisi çağrılsın. 
 
-          Veli ve öğrenci yetmez. Servis şoförü, kantinde çalışanlar, çevre esnaflar vs... bunlar da değerlendirsin. Onların neyi eksik?
 
-          Çok yetersiz bir uygulama. Düşük not alan öğretmeni işten atacaksın ki bir şeye benzesin.
 

-          Veli; velinimet... Olmasaydın olmazdık VELİ! derken,

 

Kimisi de:

 

-          Kızmayalım MEB’de her şey dörtdörtlük; müfredatta zerre kadar sıkıntı yok… Tek sorun öğretmen performansı! İnşallah bu sistemle OECD ülkeleri arasında 1 numara olacaz!.. Şimdiden öğrenci notlarını girelim 95, yok yok 100 n’olur-n’olmaz düşük puan falan verirler alimallah!
 
-          Öğrencisinin toplantısına bile gelmeyen, beslenmesine sürekli sağlıksız yiyecekler koyan, çocuğunun eğitimi zerre kadar umurunda olmayan, okulun yolunu bilmeyen veliler de oy verecek değil mi tamam çok rahatladım şahane!
 

-          Bunun mesleki itibarımızı daha yükseklere taşıyacağını, işine dört elle sarılan fedakâr neferler yapacağını, işimize duyduğumuz sevgiyi, aşkı coşturacağını düşünen varsa... Aferin! demektedir…

 

‘Öğretmenlere performans kriterleri’ uygulamasının başlayacağı müjdesini medyadan almış bulunmaktayız. Artık bu yıldan itibaren öğretmenleri performans açısından öğrenci ve veli değerlendirecektir… 

 

Bunların ötesinde:

 

Söz konusu uygulama başarılı olursa eğitim ve öğretim sorunları da çözülmüş olacaktır…

 

Eğitim-öğretim yılları boyunca hiç okula uğramamış ve çocuğuyla hiç ilgisi olmayan velilerin varlığı çok önemli bir mesele değildir…

 

Öğretmenin öğrenciye müdahalesi akla ziyan bir vaziyettir.  Zira öğrenci artık değerlendirme makamındadır ve hatta sınavları öğretmenler değil; öğrenciler yapmalı, karneyi de öğretmenler almalıdır…

 

Bütün öğretmenler, öğrenci ve veli karşısında kendilerine derhal bir çekidüzen vermelidirler…

 

Düşük puan alan öğretmenlerin maaşları kesilip işlerine son verilmelidir…

 

Oldu olacak idarî makamlara da tez elden öğrenci ve veli yerleştirilmelidir… cümleleri de kulağımıza gelmektedir…

 

Ahval ortadadır, ne diyebiliriz ki?

 

Doğruya yanlış, yanlışa da doğru diyecek halimiz yok ya!

 

Akıbet hayrola vesselam!..

 
 
MFK
( Eğitimde Devrim(!) başlıklı yazı MFK tarafından 31.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.