Gerçek midir bilinmez ama yine anlatılır  bazı yörelerde;para,akıl ve kadın  üçgeninde geçen bu hikaye:

 Dik bir yamacın tam ortasında  koskoca kaya vardır ve köylüleri  korkutmaktadır.Paranın gücüne inananlar der ki:
"Aramızda para toplayalım ve tüm cıvar  köylere haber salalım,kim yevmiye ile çalışmak isterse  çalışsın."
Ancak  kimse canını tehlikeye atmak istemediği için bu çağrı cevapsız kalır.

Aklın gücüne inanalar ise:"Bu iş insan gücüyle olmaz,altına dinamit  koyup  patlatalım,böylece paramparça olur ve biz de bu dertten kurtulmuş oluruz."derler.Ancak dinamitle patlatılan bu kaya parçalarının evlere ve  mahsüllerine zarar verebileği düşünüleyerek  bu  fikirden de vazgeçilir.

Köyün en güzel kadını devreye girer ve  kim bu kayayı parçalarsa onunla olabileceğini  söyler bekar,evli tüm erkekler birbirleriyle yarışırcasına ellerine  kazma,kürek, balyozu alır almaz kayaya koşarlar ve gece gündüz demeden beş gün içerisinde hedeflerine ulaşırlar.

Sonuç,yolun başına şunu yazarlar:

"Akıl ve para,kadının hizmetçileridir."
( Kadının Gücü başlıklı yazı berberce tarafından 3.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.