DİN VE DEĞER

Bir şeye önem atfettiğimiz şeylere değer deriz. 
Milli, manevi değerler toplumun ortak mirasıdır. 
Din bütün hayatımızda olması gerekir. 
İbâdet, ahlak, inanç boyutuyla. 
Yüce peygamberimiz bu konuda şu haberi vermiştir:"Ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim." biz bunları başkalarını bir terazide tartmak, başkalarını değerlendirmek adına değil, kendimizin güzel ahlaktan ne derece nasip elde edebileceğimizi öğrenmek ve kendimizle en azından güzel ahlak hususunda yüzleşebilmemiz gerekmekte. 
Din ve değer birbiriyle iç içedir. 
Din eğitimi verilirken, değer eğitimi verilir. 
Bizler için önemli olan ve  mücadele gerektiren manevi değerler. 
Vatan sevgisi önemli bir değer, bayrak, ezan bunlar önemli değerlerimiz
Din, camide, onun yeri orası algısı ile yaklaşıldığında değerlerimizi hapsetmiş oluruz
Ona öcüymüş gibi davranıp, birazcık öğrenirsek canavarlar olacağımızı düşünürüz aşırıya gitme diye tembihleriz. 
Allah'ın dini canavar yetiştirmez, canavar olan kendi nefislerimizdir. 
Din hayatın kendisidir. 
Eğer dini hayatın içinden çıkarırsanız, bütün kötülükleri elinizle davet etmiş olursunuz hayatınıza ve dünyaya. 
Ve bizler nasıl olurda Allah'ın bize gönderdiği dine hakkıyla sahip çıkmayıp onu hapsedebiliriz. Bizler kendimizin ürettiği değerlere taparak, nasıl olur da Allah'ın biz kulları için, kurmuş olduğu hayat düzenini beğenmeyerek, hayatımızdan çıkarabiliriz, bizler kimiz, Allah'ın yarattığı varlıklar değil miyiz? 
Bir zili çaldığımızda, kim o dendiğinde, kendimizi tanıtmadan paldır küldür giriş yapmak var.
Bir de eğer dini değer eğitimi almışsak, erdemli, ahlaklı bir şekilde kendimizi tanıtma konusunda hassasiyet gösteririz. 
Dini ve değerler ile büyürsek anlamlı yaşarız hayatı. 
Dini ve değerleri önce anne baba olarak bizler yaşamalıyız ki çocuklarımız yaşasın. 
Anne baba ilk öğretmen olmalıdır. 
Her çocuk çok özel ve birer cevherdir. 
Elimizdeki cevheri köreltmemeliyiz. 
İnsan İslâm fıtratı üzerine doğar. 
İçindekileri ortaya çıkarmak anne baba, öğretmenlerin görevidir
Çocuklar su gibidir. 
Hangi kaba koyarsanız o şekli alır. 
Başıboş çocuklar yetiştirmemeli. 
Dini değerler ile büyüsünler. 
Çocuklar emanet ve birer imtihandır. 
Biz çocuklarımızı kafamıza göre istediğimiz gibi yetiştirmemeliyiz.
İslam ahlâkı ile ahlaklanmış olan çocuk ideal olandır yani Allah'a ve dinine bağlı gençler ve nesillerimiz olmalı.
Rabbimizin razı olduğu ve insanların sevdiği insan olarak hayatımızı devam ettirmeliyiz.
Değerlerine sahip çıkan gençler zorluklara karşı daha kolay başedebilirler. 
Aslında değerlerimiz bizleri güçlendirir. 
Kaygılar hepimizin korkuları ve ciddi problemler elbette ki fakat değer duygularımız yüksek ise eğer bunların birer dünya imtihanı olduğunu algılayıp güçlü durmalıyız hayata. 
Unutmamalıyız ki değerlerimiz bizim kutup yıldızımızdır. 
Sağlam değerlerimiz var ise doğru yolu bulacaktır. 
Hayatın ve varoluş sebebimizi ancak dini değerlerimizi kavradıkça öğrenebilir, bakış açımızı geliştirir, dünyaya büyük pencereden bakar, cehalet içinde kalmayız ufkumuz genişler aydınlığa ulaşır kurtuluşa ereriz İnşa'Allah 

Biz anne babalar çocuklarımıza dini eğitimi vermek için henüz çok erken kıyamam diyerek topu taca atarız. 
İşte yanlışımız burda başlar, çocuklarımız doğar doğmaz ezan ve kamet okuruz. Allah’tan başka ilah olmadığını henüz bebekken kulağına söyleriz 
Bu bebeğin ruhunda iz bırakır. 
Nasıl ki bebek ilk önce sindirilebilir gıda ile besliyorsak, çocuğun yaş durumuna göre vakti geçirmeden izmlere kapılmadan, kötü huylar, alışkanlıklar edinip hayatını anlamsız hale getirmeden çocuklarımıza dini değerlerimizi vermeliyiz yoksa yine çekecek olan bizleriz 
İlk 2 yaşlarında Allah'ın adını anarak ninniler ile uyutmalıyız
2 yaşından itibaren la ilahe illallah 
Rabbin kim, kimin ümmetisin vb sorularla çocuklata öğretmeli ve ezberletmeli
Mesnevi ve Mevlana'nın çocuk yetiştirmeye dair çok güzel öğütleri var. 
Dini motifleri kullanmalıyız. 
Mesela namaz kılarken ona seccade vermek
Başörtü vermek gibi, camiye alıştırmak birlikte gitmek, abdest almayı öğretmek ve teşvik etmek 
50 sene önceki çocuklar değil günümüz çocukları. 
Bilgi ile çok erken yaşta kaynaşıyorlar. 
Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. 
Ve önce nefsim
Unutmayalım ki Allah'ın varlığı, birliği en önemli en büyük değer... 
Ve sadece O'nun kuluyuz ve sadece O'na taparız ve sadece O'nun yolundan gideriz. O YOL DA TEK DOĞRU YOL OLAN KURAN VE SÜNNET'TİR... 
Ve şimdi Müftülüklere gidelim dini öğrenmek istediğimizi söyleyip hayatımıza yeniden başlayalım geç olmadan....

Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. 

Kalın sağlıcakla... 

Lütfiye Çanacık
09.04. 2020
( Din Ve Değer başlıklı yazı Lütfiye tarafından 9.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.