Milletlerin ve devletlerin belli bir ömürleri olduğu bilinmektedir.Kur’anda bu açıkça ifade edilmektedir. İbn-i Haldun kitabında bununla ilgili geniş analizler yaparak tarih felsefesi ve sosyoloji alanında geniş yer alan görüşlerini dile getirmişti.

Doğuş, yükselme, duraklama, gerileme ve çöküş. Tarihte var olan devletlerin yaşadıkları ve kaçınılmaz sonla karşılaştıkları merhalelerdi.

SSCB’nin yıkılmasından sonra ABD’nin de yıkılacağı ifade ediliyordu. SSCB içinden bir Gorbaçov çıkararak varlığını Rusya olarak sürdürmeyi başardı. Rusya yeniden genişlemeye ve yükselmeye başlayarak bilinen aşamaları yaşıyor.

ABD dünya iktidarını psikolojik olarak kaybetmiş görünüyor. Bütün şiddet gösterileri bunu değiştirmeye yetmiyor. ABD değişik coğrafyalardaki nüfuz alanlarını kaybediyor. Son ekonomik krizle birlikte güvenlik ve refah ikilisinin ikisini de kaybetmiş bir ülke oldu. Dünya hızla çok kutuplu hale geliyor.

Obama Gorbaçov olabilecek mi? Asıl soru bu. ABD kabuğuna çekilecek mi? Nüfuz alanlarını daraltacak mı? Nüfuz alanlarını müttefikleri ile paylaşmaya razı olacak mı? Acımasız kapitalist sisteminden ödünler verebilecek mi? Farklı kültür ve medeniyetlerin dünya üzerinde birlikte var oluşuna destek olacak mı?

ABD çatışma bölgelerinden çekilip, hem içerde hem de dışarıda daha insani hedefler üzerinde yoğunlaşmayı başarabilir ise desteğini genişletip yeniden başlangıç yapabilir. Obama bunu başarabilirse bu ABD bildiğimiz önceki ABD olmayacaktır. Daha çok kendi içine dönük ve dış sorunlar konusunda diğer dünya güçleri ile uzlaşmacı bir tavır sergileyebilen bir ABD olacaktır. BU yeni bir ABD olacaktır. İnsanlık için daha az zararlı bir ABD olacaktır. İnsanlığın sempatisini kazanan bir ABD olacaktır.

Obama önceki iktidarın politikalarını sürdürmeye devam ederse ABD Obama eliyle tarihe karışabilir. ABD halkı bu nedenle farklıyı ve değişim isteyeni tercih etmiştir.

ABD sadece bir kesimin güç gösterisi yaptığı bir devlet olmayacaktır. Her renk din ve kültürden insanın bir arada oluşturdukları Birleşik devletler imajının gerçekçi olabilmesi için bütün bu farklılıkların varlığını koruyabilmesi ve gücü paylaşması gerekir.

Eğer Obama bu işi başarırsa ABD’nin ikinci kurucusu olabilir. Seçimle kazanan da doğrudan ABD olur. Elbette dünya ölçeğinde etkileri olacaktır. Barış insanlık için bir ödüldür. İnsanlığın varlığını tehdit eden savaşlar, yoksulluk ve insan hakları ihlalleri barış ortamında yok olabilir. İnsanlar kendi kaynaklarından adil bir bölüşüm ile yararlanabilirler.
( Obama Abd’nin Ömrünü Uzatabilecek Mi? başlıklı yazı ahmet-ilhan tarafından 18.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.