1 Rahmet Ayı Ramazan


 

Bizleri yeni bir Ramazan ayına kavuşturan Rabbimize sonsuz hamd-u senalar olsun…

 

Yüce Yaratıcımızın rahmetinin sağnak sağnak biz kullarının üzerine yağdığı müstesna bir iklimden bahsediyoruz!..

 

Değeri ve önemi hakikaten bilinmiş olsa, bütün yılın Ramazan olması istenilecek olan sabır ayı!..

 

Sabır ki, mükafatı sınırsız bir eylem!.. Zira diğer amellere niyet ve samimiyete göre on mislinden yedi yüz misline kadar sevap verilirken, sabredenlerin ecri hesapsız bir şekilde verilmektedir!..

 

Çok sıcak ve uzun günlerde,  hem de bağ-bahçe zamanında sırf Rahman olan Allah’ın rahmetine mazhar olmak için kulluk ve ibadet olsun diye sair zamanlarda normalde helal olan yemekten-içmekten ve şehevi arzulardan nefsini alıkoymak az bir mesele değildir!..

 

Dolayısıyla Mübarek Ramazan ayına teravihle giriş yapıp sahura kalkarak Allah rızası için oruca niyetlenip midesiyle birlikte tüm organlarına da bir nevi oruç tutturmak suretiyle kul muhteşem bir olaya imza atmaktadır!...

 

İşte bunun içindir ki, bu aya on bir ayın sultanı denilmiştir!..

 

Aynı zamanda bu ayda sosyal adaletin tezahür ettiğini de görüyoruz; zengin ile fakir mümin -iftar sofraları hariç- aynı muameleye tabidir!..

 

Şunu da unutmamak lazımdır ki, oruç ibadeti ne kadar zor şartlarda tutuluyorsa sevabı da muhakkak aynı oranda büyüktür!..

 

Efendimiz (a.s.) tarafından başı rahmet olarak nitelendirilen Ramazan ayının başından itibaren samimi bir şekilde Allah’ın bu engin rahmet ikliminde kesinlikle yerimizi almalıyız!..

 

Bu anlamda aşağıdaki hususlara dikkat etmeliyiz:

 

  • Açlıktan insanların öldüğü -sözüm ona  modern- bir dünyada yaşıyoruz; empati yeteneğimizi geliştirmeliyiz!..

     

  • Tüketeceğimiz kadar yemek yapmalı mümkün mertebe çeşitleri azaltmalıyız!..

     

  • Asla israfa kaçmamalıyız!..

     

  • Eğer hayır namına iftar ya da sahur yemeği vereceksek soframızda fakirlerin bulunmasına itina göstermeliyiz!..

     

  • Oruçlarımızı zedeleyecek söz, fiil ve davranışlardan uzak durmalıyız!..

     

  • Kur’an-ı  Kerimle yoğun bir şekilde anlayacak biçimde haşir neşir olmalıyız; çünkü Ramazan, Kur’an ayıdır!..

     

  • Sabrımızı iyice bileyerek ve maneviyatımızı güçlendirmeliyiz!..

     

  • Oruçluyken sürekli ibadet halinde olduğumuzu unutmamalı ve ona göre hareket etmeliyiz!..


  • Oruçlunun uykusu bile ibadettir ama akşama kadar da uyumamalıdır elbette!..

     

    Selam ve dua ile hayırlı Ramazanlar!..

MFK

( Rahmet Ayı Ramazan başlıklı yazı MFK tarafından 18.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.