On bir ayın sultanı olarak ifade edilen Ramazan Ayına girerken öncelikle sağlıkla yine bu aya kavuşup oruç tutacağımız, Kur’an’la daha çok haşir neşir olacağımız,  birlikte iftar edip birlikte teravih kılacağımız  için Rabbimize şükürler olsun diyelim!..

Bu Ramazana kavuşamayıp vefat edenlerimize de Allah rahmet eylesin…

 

Başı rahmet, ortası mağfiret sonu ise cehennemden kurtuluş olan bu mübarek ay tam da günahlardan arınma ayı olması hasebiyle azami ölçüde değerlendirilmesi gerekir!..

 

Şeytanların zincirlere vurulduğu, nefislerin dizginlendiği Kur’an, oruç ve sabır ayı, hakkı verilerek değerlendirildiğinde bir yıllık -kul hakkı hariç- günahlara kefaret olduğunu Efendimiz(a.s.)’dan öğreniyoruz!..

 

Ancak mide dışındaki diğer organlara da eğer oruç tutturulamayacaksa yapılan iş, aç kalmaktan başka bir anlam ifade etmeyecektir!..

 

Bir sonraki Ramazana kavuşup kavuşmayacağımız belli olmadığından gereğince bu yıl ki Ramazan ayından istifade etmek durumundayız!..

 

Yukarıdaki söylediklerimize mümasil aşağıdaki hususları da okuyucularımızın dikkatine sunuyorum. Yine renkli Ramazan manzaraları yaşayacağız gibi görünüyor!.. Örneğin:

 

  • Belki çok da amacına hizmet etmeyen iftar çadırları!..

  • Gazetelerin bol yemek resimli Ramazan sayfaları!..

  • Medyatik hocaların kimi zaman hamasi nutukları ve yeni bir din anlayışı empozesi girişimi!..

  • Aleni oruç bozanların nahoş görüntüleri!..

  • Teravih namazının rekat sayısı tartışmaları!..

  • Sahur vakti üzerinde; az tuttuk-çok tuttuk tartışmaları!..

  • Hafızların mukabele yarışmaları!..

  • Camilerde nerdeyse her namazdan sonra asırlardır okunup da anlaşılmayan Kur’an-ı Kerim tilavet ve hatimleri!..

  • Ramazana hazırlık adı altında alışveriş çılgınlığı!..

  • İftardan sonra sahur vaktine kadar kahvehanelerde ve kafelerde kumar aletleriyle oyun oynamak ve zaman geçirmek gerekçesiyle mübarek ayı telef etmek!..

  • Alabildiğine görkemli, gösterişli ve bol israflı iftar programları düzenlemek!..

  • Sadece dua kitaplarının satıldığı ve seyirlik olan Dini Yayınlar kitap fuarlarının açılması!..

  • Yalnız perhiz olsun diye oruç tutanların sayısında bu Ramazanda da artış olması!..

     

    Hoş geldin ey Ramazan, arındır bizi!..

     

    Biz seni hakkıyla tutamazsak, sen bizi tut ey oruç!

     

    Okuduğumuz Kur’an gırtlaklarımızdan aşağı geçip hayatımıza yansısın inşallah!..

     

    Hayır hasenatların amacına hizmet etmesini diliyoruz!..

     

    Hayırlı Ramazanlar!..

MFK

( Ramazan Ayına Girerken başlıklı yazı MFK tarafından 16.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.