Bazı kaynaklarda “helva”, Arapçada “güzel” manasına gelmektedir. Kelimenin Türkçe okunuşu "healva" olabilir, neyse canım…

Helva; bir çeşit tatlı yiyecek olarak ahalice bilinir… Şeker, yağ, un veya irmikle yapılan geleneksel bir tatlımızdır…

Nasıl mı yapılıııuur efendüümmmm(!)… İrmik ve un bunlar kavruluuur, içine su veya sütlü şerbet dökülerek pişirilir  efendüümmmm (!), yeme de yaninda yat efendüüüümmm(!)… Haa bu arada isteyen portakal kabuğu ilave edebilir efendümmm(!)…(Arif bey)

Ayrıca irmik ve un helvasının içine fıstık atarak, tadını maksimize edebiliriz… 

Günümüzde bol çeşitleri arasında, sofralarda "kış helvası" ve "yaz helvası" garibanın en lüks katıklarındandır.

***

    Helva denildiğinde, Edirne’nin geçmişinde, 30–40 yıl geriye gittiğimizde, şimdilerde Nurlu peynirlerinin satıldığı Saraçlar caddesinin alt ucunda bir börekçi dükkânı vardı…  Rahmetli Esat usta (Yugoslav muhaciri ?)nın sabahları börek çıkartır, öğleden sonraları da, meşhur tahin helvasını soğuk mermer tezgahta satışa sunardı…  Sert bakışlarıyla çocukluğumun unutulmaz ustaları arasındaydı… Dükkânın önündeki küçük bir vitrinde tahin helvasıyla birlikte, peynir helvası(?) (mis kokulu pembe helva) tepsilere  dökülür,  öyle sergilenirdi…  Seneler geldi geçti,  şimdilerde yine  onun yanında çalışan yardımcıları güzel tahin helvaları yapıyor, eyvallah… Ellerine sağlık…

***

Helva, sosyal olayların vazgeçilmezidir. İnsan hayatına önemli anlarında eşlik eder… Her insanın iki kere helvası yenilir” denilir; evlilik ve ölüm… Helva bazen hayatın anlamını bile sordurur…

Demek ki ha evlenmişsin, ha ölmüşsün; ikisinin de arasında fark yok.(!)… Bu da ayrı bir görüş…

***

Şehrimizde geçen haftalarda,  'Helva Sohbetleri'  olarak bilinen sohbetlerin  ikincisi “Taş Odalar” otelde yapıldı…

Yerel Tarih Grubu'nun öncülüğünde gerçekleştirilen gece bizi geçmişe taşıdı…  Eski kış eğlencelerinin turizme kazandırılması adına düzenlenen gece görülmeye değerdi… Yerel basında hak ettiği ilgiliyi bulabildi mi? Bilemiyorum…

Yerel TV kanalları,  bu konuda bir belgesel bile hazırlayabilir… Neden olmasın?

 

Emeği geçenlere sonsuz teşekkürler…

 

Sağlıcakla kalın!

( Helva Muhabbeti… başlıklı yazı tredi tarafından 2.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.