Geçtiğimiz yaz  ayları en sıcak günler geldi, geçtii... Uzmanlar, l.8-2 litre su içilmesini öneriyorlar... Bilimsel araştırmalar  tarafından kesin olarak desteklenmesede, fiziksel egzersiz miktarının, üzerinde ve çevre sıcaklığı, neme bağlı olarak su miktarı, kişilere göre de değişmektedir...

Ya hayvanlar bu sıcakta ne yaparlar?

Doğa ve Hayvan Hakları Koruma Dernekleri  basına yaptıkları açıklamada;

"Sokak hayvanları açlığa dayanabiliyorlar ama susuzluğa asla dayanamıyorlar. Susuz bir hayvan ancak 8 gün yaşayabilir. Biz de bu konuda insanlarımızı bilinçlendirmek adına böyle bir etkinlik düzenledik. Bir kap suyu eksik etmeyin. Hayvanseverlerin koyduğu su kaplarını da atmayın. Malesef bunları kaldırıp atıyorlar. Çöpçü kardeşlerimiz alıyor, vatandaşlarımız ’Hayvan buraya alışmasın’ diye alıyor ve bu kapları atıyor. Halbuki yoldan geçen bir hayvan bir yudum su içecek ve belki de bir kap suyla can kurtulacak. Bugün gücümüz yettiğince mahallelerimizi gezeceğiz. Çok sıcak, şu anda susuzluktan ölüyorum. İnsanlar bir saat su içmeden dursunlar, tebrik edeyim. Bir can kurtarmanın keyfini anlatamam. Susuzluktan ölen hayvan sayısının haddi hesabı yok. İnsanlar zannediyor ki Allah yarattı, o hayvanlar bir şekilde yemek ve su bulur. Halbuki yüzlercesi açlıktan ve susuzluktan telef oluyorlar” dediler...

                       ***

Acaba içimizde ne kadar hayvan sevgisi var?

Kesinlikle bambaşka bir his, içinizde hayvan sevgisi varsa, ona olan sevginiz kesinlikle bir çok insana karşı hissettiklerinizden daha fazla ve daha anlamlı oluyor. Çünkü hayvanlar sevgilerini size hiç bir karşılık beklemeden sunuyorlar.  Tabi hayvan sevgisi yalnızca evcil hayvanlara karşı düşünülmemeli, herkesin hoşlanmadığı hayvanlar vardır mutlaka ama genel anlamda hayvanları sevmemek için hiç bir sebep yok,  bu sevgi insana sonradan aşılanamaz, mutlaka insanın içinde olması, içinden gelmesi lazım...

Özellikle beslediğiniz sokak hayvanlari icin bir kap su, bu sıcak yaz günlerinin en büyük sevabı, en vaz geçilmez güzelliği olabilir...Hayvan sevgisi sadece, hayvanları bir kafese, akvaryuma, doğal hayattan uzak bir apartmana hapsetmek şeklinde kendini gösteridiği zaman onlara faydasından çok zararı dokunan, bencil hale bürünen sevgidir...

                       ***

Hangi çocuk; kedi, kopek, kuş, civciv ,kuzu , koyun gibi hayvanları sevmez ki?

Yalnız şunuda iyi bilmek gerek!

Çogunlukla pet shoptan yada evcil hayvan satışı yapan dükkandan,  bir laboratuvar artıgı köpege yüzlerce dolar ödeyerek satın almak, onu hayvan kuaförlerine götürmek, sokakta tasmasından tutup gezdirerek "joging" yapmak, ve hayvanın standart ihtiyaçlarını herkesin (anne, baba, özel bakıcı) başına bir angarya olarak yıkmak olarak algılanan duygu değildir hayvan sevgisi. Yada, tropik bir papaganı ortalama ısısı 25 derece olan Türkiye’de, hayvanın boyutlarından sadece 4 kez daha büyük bir kafese koyup karşıdan bakmakta değildir hayvan sevgisi...

Hayvan delisi olmakla değildir hayvan sevgisi... 20-30  kedi ve  köpeği bir arada bir evde yada bahçede tutmak beslemeye kalmak,  bunları delilercesine yüceltmekte değildir hayvan sevgisi...

Unutmayalım dışarıdaki hayvanlara bir tas su verelim!.. 

Sağlıcakla kalın!

 

( Unutmayalım Hayvanları... başlıklı yazı tredi tarafından 1/21/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu