Laleler
Lâleler

Sakin, dingin, olgun yaşamak... Tekdüze renkliliğinde bir yere yetişmek derdi yok. Her an ölüm meleğinin kapıyı çalacağını bilerek, hesap etmeden teslim etmek benliğini...Görevini tamamlamanın vermiş olduğu mutlulukla gülümsemek... ''Ben gidiyorum, hoşçakalın.'' Demeye fırsat kalmadan en sevgiliye...

Hazır mıyız amel defterlerimizi daha da güzelleştirmeye vakit çok geç olmadan?  Terazi eşit ise nefes sayımı başlar sondan geriye... 

Seher yelinin sitemini düşünüyor musunuz ezan vakti?  Sarı
, kırmızı laleleri secdeye götüren, sağa sola selam verdiren, yağmur damlacıkları ile daha da alımlı gözüken, bir müddet sonra da toprağın derinliklerine inen kabuğuna çekilen yeryüzünde neler yaşadığını unutmuş mudur sizce?

" Lütfen koparmayın bizi, izleyin şükreden dua eden hallerimiz çok tatlı gizli". 

Sessizce göğe gülümseyerek anlatır derdini bulutlar. Duyar hisseder düşünceleri sessizliğin sesiyle uyanır insan. Orada atar içindeki gamı, bekleyenlere akıtıverir bulutlardan damla damla...

Söylemeli
, incitmeden kırıp dökmeden. 

''Sonunda geldik pazara
, bir kefen aldık döndük mezara.''

Usul usul yükselen yankı efekti vardır yağmur damlasının. Ayrılma vakti süzülüverir kollarından. ''Bir daha buluşmak için söz verir misin bana?'' Dediği an kırılır
, secdeye varır, öper alnıyla toprağı. Şükreder yaşadığı, aldığı her nefese teslim olur, en sevdiğine vakti gelince kardeş olur. Köklerine iner tek tek cenaze.  Bir avuç  toprak kokusunu çeker, kefen diye giyer üzerine. 

''El ele tutuşup renkleri tutku ile karışmış incecik perdeyi arala gör bak ne var ne yok.'' Diyene kadar çok zaman geçse de ölmeden önce Tövbe-i Nasuh var.  Gecikme faizi ile birlikte yüzleşerek, barışı korumak için ışık yakıp kapı aralıyor tek secde edilen Allah, gülümseyen yüz çizmiş sanatıyla, sevgiyle sarmış, özenmiş, çirkini de güzeli de merhameti ile kuşattığının farkında mısınız bilmiyorum. 

Savaşlar çığlıkları arasında barış çağrısı duyuluyor.

Çocuklar! Sakın korkmayın kıstırsalar da azgınlaşan nefisler. Göreceksiniz ki huzur İslâm ile gelecek. Adâletle yüzü geleceğe dönük sevgi tohumları yeşerecek.

Sağlık ve mutluluk dolu bir hafta sonu diliyorum lâleler... 

( Laleler başlıklı yazı Lütfiye tarafından 7.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.